Дожити до вихідних: як зменшити стрес під час робочого тижня

Якщо ви іноді почуваєтеся втомленими після роботи - це нормально. Але коли ви щодня засинаєте і прокидаєтеся з думкою про те, що не хочете іти на роботу і скоріше б вихідні, - це серйозна проблема. Але цьому можна зарадити!

Якщо ви іноді почуваєтеся втомленими після роботи – це нормально. Але коли стрес є хронічним і ви щодня засинаєте і прокидаєтеся з думкою про те, що не хочете іти на роботу і скоріше б вихідні – це серйозна проблема. Постійна тривога і напруга негативно впливає і на емоційне, і на фізичне самопочуття. Це не нормально! Стрес від роботи потрібно звести до мінімуму. І це реально!

  • Виявіть стрес. Якщо у вас є ознаки стресу та хронічної втоми, їх потрібно ідентифікувати. До прикладу, якщо наприкінці робочого дня ви почуваєтеся стомленими, наче викручений лимон, без настрою, – зверніть на це увагу. Якщо це повторюється щодня – це може мати негативні наслідки для вашого здоров’я.
  • Записуйте стресові ситуації. Відстежте, що найбільше вас тригерить, виводить з рівноваги, нервує, і як ви на це реагуєте та занотуйте. Це допоможе виявити, що вас турбує найбільше, і як знайти вихід з подібних ситуацій або не допустити їх у майбутньому.
  • Заплануйте час для себе. Навіть протягом насиченого робочого дня потрібно знаходити вільні хвилини і присвячувати їх винятково собі. Тому обов’язково робіть перерви в роботі. Це важливо як для тіла (встаньте з робочого місця, щоб очі розслабилися і відпочили; порухайтеся, щоб активувати кровообіг).
  • On/Off. Оберіть час, коли ви не працюєте: не перевіряєте робочу пошту та чати, не відповідаєте на повідомлення, не виконуєте навіть екстренні завдання. Візьміть за звичку вдома ввечері не брати в руки телефон. Якщо це складно, просто вимикайте його у певний час. Невдовзі ви звикнете, що вечір вдома – час для відпочинку і перестанете постійно бути у стані “як на голках”.
  • Опановуйте техніки тайм-менеджменту, планування часу. Не беріться за все одразу, не розпорошуйте свої сили. Якщо завдань багато, складіть список пріоритетних і поступово виконуйте від найважливіших до менш важливих. Оберіть спосіб планування, який вам найбільше підходить, і намагайтеся ним користуватися постійно.
  • Залишайте роботу на роботі. Якщо ви онлайн 24/7, це швидко вас виснажить. Встановіть чіткі межі між роботою та домом. Оберіть час, коли ви працюєте, а коли – відпочиваєте. І намагайтеся не порушувати цих меж.
  • Відпустка – це важливо. Багато людей не вміє відпочивати, не може “зійти з конвеєра”, бо постійно дуже багато важливих справ, які нікому довірити. І внаслідок цього втома накопичується. Пам’ятайте, що добре відпочивати так само важливо, як добре працювати. Можливість «відключитися» від обов’язків та розслабитися тільки підвищить вашу продуктивність. Перезавантажитися допоможуть навіть нетривалі подорожі або й звичайна прогулянка на свіжому повітрі, зміна обстановки.
  • Поговоріть з керівництвом. Якщо у вас надмірна кількість обов’язків, з якими вам не під силу впоратися самотужки, скажіть про це своєму керівнику. Але зробіть це без надриву і голосі і без погроз “звільнюся”. Поговоріть у спокійній атмосфері, спробуйте спільними зусиллями розв’язати цю проблему.
  • Перестаньте бути перфекціоністом. Люди які постійно і в усьому намагаються досягнути досконалості, зазвичай даремно марнують дуже багато часу та зусиль, які залишаються не оціненими. Це може спричинити додатковий стрес і вигорання. Робіть стільки, як від вас вимагається.
  • Утримайтеся від особистісних конфліктів. Погані стосунки з колегами можуть погіршити ваше емоційне самопочуття. Менше спілкуйтеся з людьми, які люблять пліткувати та скаржитися на все навколо,  обирайте “безпечні” теми для розмови.
  • Вивчіть практики релаксації та виконуйте їх. Заспокоїтися під час стресової ситуації можуть допомогти дихальні вправи, медитації, погулянки поблизу офісу тощо. Перетворіть такі практики на звичку.

Терпіти чи піти: що робити, якщо не подобається робота

Поділитись у:

Читайте також:

Ми у Facebook