В які ігри можна бавитися з дітьми у сховищі

Зменшити дітям стрес від перебування в укритті під час тривоги і просто їх чимось зайняти, щоб не нудьгували, допоможуть ігри. В які ігри варто погратися, розповідає психолог.

Ідеями ​​для ігор, в які можна гратиcя з дітьми у сховищах, поділилася психологиня Світлана Ройз.

Слух

“Нам важливо пам’ятати – що аудіальний канал сприйняття під час гулу сирен у особливому навантаженні – треба його “зайняти”. А під час стресу ігри дітей можуть стати “регресивними” – старші можуть знову грати в ігри малюків”, – каже психологиня.

  1. Співати хором.
  2. Кричати кричалки проти російської армії.
  3. Слухати в навушниках аудіоказки та музику.
  4. Взяти із собою гітару, влаштувати для всіх концерт.

 Тіло

  1. Пластилін (зараз ліпити може бути ефективніше, ніж малювати).
  2. По можливості взяти з собою подушки, щоб зробити будиночок.
  3. Нитки, щоб довкола себе «прокреслити» коло безпеки.
  4. Орігамі.
  5. Кінетичний пісок.
  6. Робити мотанки з хусточок та роздавати дітям у сховищі.
  7. Вчитися жонглювати.
  8. Чарівні дотики: уявити, що тіло – музичний інструмент. Кожна частина тіла видає свій звук. Торкатися долонькою, а дитина співає, мукає, кукурікає та інше.
  9. Я – тварина. Показати жестом, позою, звуками якусь тварину. А партнер із гри відгадує (образ тварини завжди “про життєвість”).
  10. Видувати мильні бульбашки.
  11. “Докричатись до Місяця”: уявити, що треба крикнути послання космонавтам чи інопланетянам. Можна кричати з різних кутів кімнати один одному, можна спрямовувати звук далеко-далеко.
  12. “Вдихнути хмару” – уявити, що вдихнули хмару і видихнути її зі звуком, можна з грозою і блискавкою (тупаючи ногами).
  13. “Погода”. Можна йти, можна стукати подушечками пальців (краще нігтями): спочатку сонечко і легкий вітер (йдемо-стукаємо повільно, м’яко і тихо), потім вітер міцніє, починається дощ (йдемо швидше і тупаємо). Дощ посилюється – тупаємо сильніше, злива – стрибаємо, гроза – ураган – стрибаємо, дуємо і кричимо, вітер заспокоюється, дощ стихає – поступово йдемо тихіше і повільніше. Закінчуємо “хорошою погодою”.
  14. “Клац-клац” — клацати зубами, ніби від холоду, потім показувати зуби, як мавпочки, скалитися і гарчати, як тигри. Після цього перетворитися на людей.
  15. “Лети!”: дмухати один на одного, як на перо. Дозволити собі поїхати на батька, щоб “здути” його з місця.
  16. “Бій подушками”.
  17. “Борці сумо”: засунути подушку під футболку і штовхатися, подушка пом’якшуватиме удар.
  18. Рвати папір, а потім зібрати зі шматочків колаж.
  19. “Шкрябалки та дряпалки”: нігтями “прошкрябати” малюнок у тісті, у фользі, у крупі. У пакет, що закривається, залити фарбу, дитина подушечками пальців і нігтями подряпає візерунки.
  20. Боулінг: збивати будь-які предмети (дозволити порушити порядок).
  21. “Злий бобер”: придумати злу тварину і поводитися так, як, нам здається, може поводитися ця тварина. Потім перетворитися на добру тварину. Потім у людину.
  22. “Випустити пазурі”: показати, як тигреня шипить і показує пазурі, коли хоче захиститися. Потім перетворитися на людину.
  23. “У ціль”: зім’яти в руках папір і, як м’ячиком, потрапити в ціль.
  24. “Кричати в «мішок для крику” або в склянку.
  25. “Бодалки так-ні” – бодатися руками чи головою, говорячи по черзі “так” чи “ні”.

Настільні ігри

  • Шахи – шашки. Причому, шашки – збивати щелбанами (нам потрібні “агресивні дії”).
  • Будь-які настільні ігри.
  • Карти.
  • Чим простіше (тупіша) гра, тим краще.
  • Розставляти доміношки та влаштовувати “ланцюгову реакцію”

Малювання

  1. Мандали, будиночки, веселки.
  2. Мрію.
  3. Найбезпечніше, захищене місце.
  4. Те, що хочеться робити, одразу після війни.
  5. Розмальовки.
  6. Ангелів

Ігри зі словами

  1. “Питання”: один гравець ставить запитання – другий повинен відповісти на нього питанням – гра йде доти, доки хтось скаже пропозицію без питання. Наприклад, ти їв сьогодні? – А чому ти цікавишся? Хіба це секретне питання? І т.д.)
  2. Чотири слова (дітям від 8 років можна запропонувати і 5-6 слів): вибираємо 4 абсолютно не пов’язані між собою слова. Використовуючи їх, складаємо по черзі невелику розповідь.
  3. “Багато слів”. Вибираємо велике слово. З його літер кожен на своєму листі складаємо та записуємо багато маленьких. (Діти можуть спочатку бути в команді з дорослими, а потім вони швидко стають самостійними гравцями).
  4. “Малювання словом”: вибираємо “складне” для дитини слово, яке складно писати або вимовляти. Вигадуємо, що саме малюватимемо. Наприклад, намалювати фігурку кота, використовуючи лише загадане слово (пишемо його багато разів у різних площинах).
  5. “Навпаки”: говорити слова навпаки, не записуючи їх, наприклад, чайник – кіньяч, стіна – анетс…
  6. Написати на аркуші літери, з’єднувати літери лініями в слова.
  7. “Покажи слово”: один гравець загадує слово і показує його пантоміму.
  8. “Я загадав”: розповісти про загадане слово, не називаючи його, наприклад, я загадав – білий, холодний, скрипить під ногами, тане…
  9. У моєму дитинстві ця гра називалася “індукція – дедукція”. Гравець загадує предмет. Інші повинні його вгадати, ставлячи питання, на які він може відповісти тільки “так” або “ні” (з дитиною ми починали із загадування тварин та частин тіла).
  10. Остання літера. Кожен гравець каже слово, яке починається на останню літеру попереднього слова.
  11. Рима. Називаємо 4 (або 2) випадкові слова, на які шукаємо риму або з якими вигадуємо чотиривірші.
  12. “Літера”: називаємо слова лише на задану букву. Варіант для дорослих: слова – предмети на загадану літеру, які можна покласти у трилітрову банку.
  13. Шукаємо подібне. Називаємо два випадкові слова – чим вони можуть бути об’єднані?
  14. Чарівна мова. Для дітей, які навчаються розбивати слова на склади. Розмовляємо, перед кожним складом додаючи додатковий склад (жи, ма, хрю…).
  15. “Нісенітниця”. Говоримо початок речення, до якого потрібно вигадати абсолютно нереальне продовження.
  16. “Казка”: складаємо казку, кажучи кожен по реченню.
  17. Асоціації: один гравець називає слово, наступний – свою асоціацію це слово (дітям можемо пояснити – перше, що спадає на думку, коли чуєш це слово).
  18. “Це слово вміє…”: описуємо слово його уміннями.
  19. “Картина”: називаємо слово. По черзі розповідаємо, яку “об’ємну” картину ми бачимо, коли вимовляємо це слово (наприклад, для одного гравця слово “чай” означає: сім’я сидить за столом і розмовляє, для іншого – чайна плантація та збирачі чаю, для третього – стіл накритий скатертиною, для четвертого – чайна церемонія, для п’ятого – людина сама стоїть біля вікна, насолоджуючись самотністю та чаєм.
  20. Антоніми – називаємо слова і шукаємо до них антоніми, слова із протилежним значенням.
  21. Неіснуюче слово: вигадуємо неіснуючі слова, і що вони могли б означати мовою інопланетян.
  22. Тарабарська мова: говоримо один з одним тарабарською мовою, намагаючись по інтонації вгадати – про що кожен говорить.

А ще мультики та ігри (краще обирати ті, де задіяне просторове сприйняття – типу тетріса.

8 порад, що робити, якщо діти грають у жорстокі ігри

Що таке тривога і як з нею боротися

Поділитись у:

Читайте також:

Ми у Facebook