На період дії воєнного стану суттєво спрощено процедуру встановлення та продовження інвалідності та вимоги для проходження медично-соціальної експертної комісії (МСЕК).
Як продовжити інвалідність
Людям з інвалідністю під час дії воєнного стану не потрібно повторно проходити медико-соціальну експертизу (МСЕК), щоб продовжити довідку про інвалідність.
Якщо термін інвалідності закінчився під час дії воєнного стану, інвалідність продовжується автоматично без перекомісії до кінця дії воєнного стану та 6 місяців після його припинення/скасування. Ці положення регламентуються постановою КМУ від 30.03.2022 № 390 https://bit.ly/3arwRw9
На весь термін дії воєнного стану на території України і 6 місяців після його припинення/скасування продовжено строк дії інвалідності, відсотків втрати працездатності та індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю.
Повторний огляд, який припав на час воєнного стану в Україні, потрібно пройти не пізніше шести місяців після його завершення.
- Як переселенцям отримати медичну допомогу і консультацію лікаря під час війни
Як отримати інвалідність
Також спрощено процедуру встановлення інвалідності. Під час війни інвалідність можна встановити заочно та незалежно від місця реєстрації, проживання чи перебування особи. Відповідно до постанови КМУ від 08.03.2022 № 225 https://bit.ly/3blkamU
Якщо людина не може прибути до місця проведення МСЕК, комісія може прийняти рішення про встановлення інвалідності заочно на підставі направлення лікарсько-консультативної комісії.
МОЗ нагадує, що лікарі, які оформляють направлення на МСЕК, не мають законних підстав вимагати від пацієнта – внутрішньо переміщеної особи укладання декларації. Також вони не мають права вимагати, щоб пацієнти прийшли на повторний огляд для підтвердження інвалідності під час воєнного стану.
Чи потрібно проходити ЛКК для отримання інвалідності дитині
Так. Лікар повинен направити дитину до лікарсько-консультативної комісії (ЛКК). За рішенням ЛКК дитина може бути направлена на МСЕК. Медико-соціальна експертиза за направленням ЛКК проводиться незалежно від місця реєстрації, проживання або перебування людини, що звертається для встановлення інвалідності.
Якщо змінилося ваше місце проживання, для проходження комісії декларація з лікарем не потрібна. Немає жодних законодавчих підстав вимагати її у пацієнта, який є внутрішньо переміщеною особою, яка оформляє направлення на МСЕК.
Як відновити втрачені документи, що підтверджують інвалідність
Щоб відновити документи, які підтверджують інвалідність, потрібно звернутися до органу соціального захисту, який має доступ до Централізованого банку даних осіб з інвалідністю і може зробити з нього витяг.
Якщо необхідно відновити довідку МСЕК, слід звернутися до комісії за місцем перебування, і лікарі МСЕК спільно з лікарями закладів охорони здоров’я підкажуть шляхи розв’язання проблеми.
Post Views: 29