Виявляється, коли справа доходить до вирішення проблем, діти можуть бути більш відкритими до креативних рішень, ніж дорослі.
Дослідники з Університету Каліфорнії Берклі виявили, що 4- і 5-річні діти розумніші за студентів, коли треба з’ясувати, як працює іграшка чи гаджет.
Психолог Елісон Хопник очолював дослідження разом з колегою Крістофером Лукасом з Університету Единбурга (найбільша вища школа Шотландії). Вони хотіли з’ясувати, що відбувається в мозку дітей, що дозволяє їм вчитися так швидко.
Для дослідження відібрали більше сотні дошкільнят, 4-і 5-річних хлопчиків та дівчаток, і привели їх у лабораторію. Діти мали з’ясувати, як увімкнути музичну скриньку, яку можна було активувати шляхом розміщення фігурок у певній комбінації зверху на коробці.
Дітям показали цілий ряд різних форм та комбінацій і запропонували робити будь-що для того, аби ввімкнути музику. Аналогічно вчені також перевірили 170 студентів коледжу. «На наш подив, 4-річні не тільки на диво добре все зробили, але вони насправді були кращими, ніж дорослі», – визнав Хопник.
То ж чому маленькі діти, які не можуть навіть зав’язати шнурівки, краще дослідили гаджет, ніж дорослі? Хопник вважає, що причина в тому, що діти підходять до вирішення проблеми інакше, ніж дорослі. Вони намагаються випробувати різні нові ідеї і незвичайні стратегії, щоб гаджет працював.
Хопник каже: «Якщо дитина бачить, що квадратний блок і круглий блок незалежно один від одного вмикали музику, то вона візьме квадрат і коло, щоб покласти їх на механізм, навіть якщо вона ніколи досі такого не бачила».
Дослідники дійшли висновку, що діти перевіряють малоймовірні гіпотези, у них гнучке мислення. Дорослі ж ідуть за першим, найбільш очевидним рішенням, і вперто дотримуються його, навіть якщо це не працює. Це негнучке, вузьке мислення.
«Ми вважаємо, що діти можуть бути кращими у вирішенні проблеми, якщо це вимагає несподіваного рішення», – каже Хопник.