Гібралтарська протока

Чому досі немає і не буде моста між Африкою та Європою

Між Європою та Африкою лише 14 км через Гібралтарську протоку, але там досі немає моста і найближчим часом не буде. Чому?

У 2018 році в Китаї запрацював величезний дорожній комплекс, що з’єднує Гонконг, Чжухай та Макао. Цей інженерний шедевр об’єднує надводні мости та підводні тунелі завдовжки 55 кілометрів з найдовшою надводною частиною мосту, що тягнеться на 30 кілометрів. Такі довгі мости не є унікальними лише для Азії, чому ж схожої споруди немає через 14-кілометрову Гібралтарську протоку?

Монументальні надводні мости і підводні тунелі — це не рідкість. Наприклад, міст-дамба через озеро Пончартрейн у США має довжину 38,4 км, міст через затоку Ханчжоувань у Китаї — 35,6 км. А міст Султана Абдул Халіма Муадзама Шаха в Малайзії простягається на 24 км. Довжина тунелю під Ла-Маншем становить 34 км. Це лише декілька прикладів із багатьох, які свідчать про те, що 14-кілометрова Гібралтарська протока – не така вже й велика перешкода. Здавалося б, спорудження мосту між Африкою та Європою є очевидним рішенням, однак воно все ще не реалізоване.

Чому нереально побудувати міст між Африкою та Європою?

Здавалося б, Африка настільки близько, але перепону, що унеможливлює з’єднання через Гібралтарську протоку, ставить сама природа. Протока вузька, проте має значну глибину та сильні течії. На деяких ділянках протоки глибина досягає приблизно 1180 метрів, що становити опори для моста – надзвичайно складне завдання.

Крім того, Гібралтарська протока характеризується потужними течіями. Цікаво, що у верхніх шарах вода рухається із заходу на схід з Атлантичного океану в Середземне море. У нижніх шарах – зі сходу на захід із Середземного моря в Атлантику. І це суттєво ускладнює можливе будівництво.

течії

Насамкінець, регіон Гібралтарської протоки схильний до сейсмічної активності через те, що тут зіштовхуються Африканська та Євразійська літосферні плити. Це не лише збільшує ризик для будь-якого потенційного будівництва, але й ускладнює технічне виконання проєкту, як мосту, так і тунелю. Така висока сейсмічна активність вимагає спеціальних, дорогих технологій та підходів до проєктування, що робить будь-які потенційні будівельні роботи в цьому регіоні надзвичайно складними та витратними.

Окрім технічних та природних перешкод, існує і значний економічний аспект. Вартість проєктування, будівництва та обслуговування мосту через Гібралтарську протоку може бути астрономічною. І є питанням, чи зможе такий проєкт окупитися протягом обґрунтованого часу, навіть з урахуванням потенційного зростання торгівлі та туризму між континентами.

Таким чином, попри видиму близькість Африки та Європи через Гібралтарську протоку та історичний інтерес до з’єднання цих двох континентів, реалізація проєкту з будівництва мосту залишається надзвичайно складним завданням. Перешкоди, з якими інженери та планувальники зіштовхуються, включають не тільки географічні та природні виклики, але й величезні економічні витрати. Все це разом робить ідею будівництва мосту через Гібралтарську протоку більш мрією, ніж реальністю, принаймні в найближчому майбутньому.

Поділитись у:

Читайте також:

Ми у Facebook