Мережа клінік сімейної медицини Біхелсі надає своїм відвідувачам безкоштовні послуги, гарантовані державою, забезпечуючи доступ до якісної медицини. Про популярність допомоги та довіру пацієнтів до лікарів клініки свідчать цифри – за три роки кількість підписаних декларацій із користувачами послуг сягнула понад 55 тисяч.
Як вдалося досягти такого результату, які послуги відвідувачам клініки надають безоплатно та як скористатися цією можливістю, а також як підтримують мотивацію працівників задля якісного результату і для чого у коридорах висять картини сучасних українських митців, розповіла сайту Район.Медицина у Луцьку медична директорка мережі клінік сімейної медицини Біхелсі Надія Шкоропад.
Професійно, якісно і швидко
Медична директорка Надія Шкоропад переконана: 55 тисяч підписаних декларацій говорять про довіру пацієнтів до лікарів та про перехід на вищий рівень медичної допомоги. А досягти такого результату вдалося завдяки командній роботі лікарів, медсестер, адміністраторів, а також маркетологів, які докладають зусиль, щоб клініка розвивалась, процвітала і надавала гідну допомогу.
«Пацієнти обирають нас, бо у нас все професійно, якісно і швидко», – розповіла про головні критерії роботи клініки Надія Шкоропад.
У пакет безкоштовних послуг входить консультація сімейного лікаря, педіатра та терапевта. Також можна пройти електродіаграму, загальний аналіз крові з лейкоцитарною формулою, аналіз сечі, перевірити рівень глюкози та холестерину у крові, виміряти артеріальний тиск, вагу, зріст, окружність талії. Швидкі тести на вагітність, тропоніни, ВІЛ, вірусні гепатити теж є безоплатними.
«А ще отримати довідки, лікарняні виписки, рецепти ліків, направлення до лікарів-спеціалістів і додаткових обстежень. Також проведення лабораторної діагностики всередині клініки та вакцинації згідно з календарем щеплень», – розповіла лікарка.
Така опція стала можливою завдяки укладенню договору мережі Біхелсі із Національною службою здоров’я України (НСЗУ). Таким чином НСЗУ покриває витрати клініки за надані медичні послуги, а їхні користувачі отримують доступ до якісної та безоплатної допомоги.
Як отримати безкоштовні послуги?
Для того, щоб укласти декларацію з лікарем, необхідно звернутися в клініку Біхелсі, надати свої паспортні дані, ідентифікаційний код, а також номер телефону, на який прийде СМС-повідомлення для фіксації договору. Декларація є безстроковою, і при укладенні нової попередня розривається автоматично. Також реєстрацію на укладання декларації можна оформити онлайн за посиланням.
«Та якщо відбулися якісь зміни: діти отримали ID-картку замість свідоцтва, чи замінили попередню новою, або ж пацієнт змінив прізвище, він обов’язково має про це повідомити сімейного лікаря», – пояснила Надія Шкоропад.
Бонуси для декларантів
Окрім первинної допомоги, у стінах клініки можна також звернутися до:
- лікаря-інфекціоніста,
- отоларинголога,
- уролога,
- кардіолога,
- невролога,
- ендокринолога,
- дерматовенеролога,
- ревматолога,
- гінеколога.
Упродовж жовтня діють акційні пропозиції на певні послуги. Їх перелік можна знайти за посиланням.
Для всіх декларантів також діє близько 15% постійної знижки на спеціалізовану допомогу.
Медицина вважається якісною, якщо пацієнт задоволений
«У нас діє попередній запис до сімейних лікарів та лікарів-спеціалістів, є денний стаціонар та можливість отримати консультацію онлайн. Тобто не потрібно чекати місяцями, аби потрапити до невропатолога, офтальмолога чи лора, як це буває у комунальних закладах. У нас можна записатися на наступний день, тому відвідувачі Біхелсі витрачають мінімум свого часу», – розповіла медична директорка.
Однією з переваг клініки є наявність медичних приладів для лабораторної та експрес-діагностики, тому пацієнти мають змогу здати необхідні аналізи одразу після консультації.
«У нас є не лише вакцина, закуплена державою, а і додаткові кейси з вакцинацією від грипу, ковіду, пневмококу», – додала вона.
За словами медичної директорки, на якість надання послуг впливає дотримання етики медичним персоналом, комфортні умови перебування в клініці, доступність, зокрема і для відвідувачів з обмеженою руховою активністю.
«Якість – це в першу чергу задоволення пацієнта. Якщо ми розв’язали його питання та досягнули мети візиту, це вже складає 90% задоволення відвідувача від отриманої послуги», – зазначила лікарка.
Найбільш популярними у клініці є консультація педіатра, сімейного лікаря і терапевта, зауважила Надія Шкоропад. На думку медичної директорки, причиною цьому є те, що діти більш схильні до захворювань, а батьки більш трепетно ставляться до недуг своїх дітлахів, аніж до власних.
Біхелсі впроваджує у свою роботу новітні засоби медицини, зокрема дистанційний моніторинг, який дозволяє слідкувати за роботою серцево-судинної системи пацієнтів.
«Для цього причіпляють моніторинг з датчиками до грудної клітини. Це щось схоже на електрокардіографію. Розшифрування роботи серця надсилається на телефон лікаря. Якщо він побачить негативний результат, то одразу повідомить пацієнта про те, що варто пройти детальніше обстеження, і за потреби скеровує до спеціаліста. Дистанційний моніторинг зазвичай обирають для людей з високим ризиком серцево-судинних захворювань, спортсменів, людей похилого віку та тих, що проживають у віддалених районах», – пояснила Надія Шкоропад.
Нещодавно клініка Біхелсі взяла участь у міжнародній медичній виставці Public Health 2024. На ній команда познайомилася з інноваційним медичним обладнанням, науковими та практичними доповідями про надання первинної медико-санітарної допомоги.
«Для нас важливо було потрапити на цю подію і представити себе як клініку, яка працює не тільки в межах одного міста чи області, а й ту, яка може вийти за її межі. На виставці ми почули багато цікавих ініціатив, які можна було б запровадити в нашій клініці для її подальшого розвитку», – поділилася думками медична директорка.
Довіра та як навернути пацієнта на шлях здоров’я
«Питання довіри досить складне. Щоб її досягнути, потрібно постійно комунікувати з тим, кого вирішив нею наділити. Але довіра залежить від обох – лікаря та пацієнта. Буває, коли приходить новий відвідувач, і ти намагаєшся навернути його на шлях здоров’я, проте відчуваєш, що він налаштований скептично і не хоче прислухатися до порад. З таким пацієнтом дуже важко працювати», – розповіла Надія Шкоропад.
За її словами, такі випадки у клініці трапляються рідко. Здебільшого, відвідувачі відкриті до спеціалістів. Проте усі сімейні лікарі Біхелсі вчаться психології та вмінню надавати психологічну підтримку в Академії НСЗУ. Згодом медпрацівники здобувають практичний досвід з використання різноманітних методів для побудови тісніших стосунків із пацієнтами.
Мистецтво як заспокійливий ефект та до чого тут Музей Корсаків
У стінах клініки можна побачити картини з колекції Музею українського сучасного мистецтва Корсаків. Серед них – роботи Емми Андієвської, Зоряни Гарбар. За словами медичної директорки, відвідувачі тепло сприймають твори мистецтва у клініці, та зауважують, що наче потрапили на виставку.
«Будь-який медичний заклад часто викликає у діток тривогу, плаксивість. А у нас мами наймолодших відвідувачів кажуть: подивись, яка картина. Ці полотна дуже яскраві, дітки на них звертають увагу і заспокоюються. Так картини допомагають їм подолати тривожність», – розповіла про позитивний ефект живопису у клініці Надія Шкоропад.
Змотивований лікар – якісний результат
У команду Біхелсі відбирають за чіткими критеріями: професійність, компетентність, чесність та емпатія. Проте найголовнішими рисами є соціальна активність і постійний розвиток кандидата.
Як розповіла Надія Шкоропад, частка успіху залежить від лідера, який своїм прикладом і ставленням до пацієнта показує іншим, як вони мають діяти стосовно своїх відвідувачів.
«Кожен працівник, в якому б закладі він не працював, має бути вмотивованим. Така умова важлива не лише для здобуття досягнень, а й для уникнення професійного вигорання», – пояснила лікарка.
Як розповіла медична директорка, за всі роки існування клініки, випадків вигорання серед персоналу не траплялося. Проте керівництво завжди намагається створити профілактичні умови, щоб запобігти емоційному виснаженню працівників.
«Хорошим прикладом є робота в команді, скажімо, сімейного лікаря та медсестри. Коли перед лікарем ставлять завдання, а він не знає, за що братися, то звісно, це його демотивує. А коли у нього є помічник, на якого можна покластися, і виконати завдання спільно – це забезпечить його від виснаження. Вважаю, що з часом цей метод стане більш поширеним у нашій практиці», – сказала Надія Шкоропад.
Тому заохочення до роботи є невіддільною частиною організації праці у клініці. Приємними бонусами є й грошові надбавки, спільні виїзди, участь у виставках та традиції отримання подарунків на свята, а також переведення працівників у зручні кабінети та створення гнучкого графіка.
«Мотивація має бути не тільки грошовою, бо є не менш важливі речі – відчуття підтримки від колективу та керівництва, спільне вирішення конфліктів, якщо вони виникають. На роботу впливає корпоративна етика», – поділилася думками жінка.
Надія Шкоропад зауважує: для того, щоб заклад отримував професійних кадрів, потрібно ділитися досвідом із початківцями у цій сфері.
«Було б добре проводити для студентів медичних спеціальностей курси профорієнтації. Наразі ми не працюємо у цьому напрямі, але гадаю, варто було б обговорювати з ними функції їх майбутньої роботи та її переваги. Раніше, коли ми працювали в комунальних закладах, проводити лекції для слухачів було обов’язковою справою, тож нас запрошували на виступи», – додала медична директорка.
Команда мережі клінік сімейної медицини Біхелсі планує не зупинятися на позначці у 55 000 підписаних декларацій із відвідувачами закладу, а продовжувати надавати безкоштовні медичні послуги. У перспективі – розширюватися за межі наявних 13 філій та відкривати нові відділення в області й поза її межами, запрошувати у штат сімейних лікарів та педіатрів, і працювати над тим, щоб у клініці з’являлися можливості для надання нових медичних послуг.
Текст Тетяни Маркопольської
Фото Наталії Мазепи