Як правильно хвалити дітей, розповідає методист Юрій Гайдученкоє:
“На успішність дитини в майбутньому, крім об’єктивних обставин, впливає також рівень самооцінки, яка починає формуватися у дошкільному періоді під впливом оточення дитини, в першу чергу – батьків. Самооцінка – це оцінка особистістю своїх можливостей, якостей і місця серед інших людей.
Здорова атмосфера в сім’ї, прагнення зрозуміти і підтримати дитину, щира участь і співпереживання, почуття психологічної захищеності – ось складові для формування позитивної адекватної самооцінки у дитини.
Велике значення у формуванні самооцінки дитини має зацікавлене ставлення дорослого, його схвалення, похвала, підтримка та заохочення стимулюють діяльність дитини, формують моральні звички поведінки.
Фізіологами доведено, що похвала має більш важливе значення для закріплення гарної звички, ніж осуд для запобігання поганої.
Похвала, що викликає позитивний емоційний стан, сприяє піднесенню сил, енергії, підсилює прагнення людини до спілкування, співпраці з іншими людьми.
Якщо ж дитина не отримує своєчасного схвалення в процесі діяльності, у неї з’являється почуття невпевненості.
Однак хвалити теж треба правильно! Розуміючи, яке велике значення має похвала для дитини, нею треба користуватися дуже вміло.
Володимир Леві, психолог, психотерапевт, автор книги “Нестандартна дитина” вважає, що не треба хвалити дитину в таких випадках:
1. за те, що досягнуто не своєю працею;
2. за красу, здоров’я та всі природні здібності, включаючи і добру вдачу;
3. за іграшки, речі, одяг, випадкову знахідку;
4. з жалості;
5. з бажання сподобатися.