Найгірший подарунок для дитини, на думку психологів, іграшка для колекції. Вона не принесе жодної користі! Натомість іграшки повинні допомагати розвивати інтелект, емоції, самопізнання, самоконтроль і вміння спілкуватися. Але обирати їх треба відповідно до віку і потреб дитини.
Як обрати саме такі забавки, розповідається у книзі психолога Гаррі Лендрета «Ігрова терапія: мистецтво спілкування».
– Купуючи іграшки, керуйтеся правилом: іграшки слід вибирати, а не збирати, – наголошує психолог. – Автоматичні і напівавтоматичні, повністю зібрані іграшки (які часто подобаються батькам) не можуть задовольнити творчі та емоційні потреби дитини.
Для найменших згодяться іграшки, які розвивають органи чуття: очі, руки, вуха. Поки основна потреба малюка – відчувати тепло, іграшки повинні бути м’якими і теплими.
Для однорічного малюка цікаві і корисні будуть пластмасові пірамідки із 3–4 кілець різного кольору, мисочки різних розмірів, що вкладаються одна в одну, кольорові кубики. Маніпуляції з цими іграшками не тільки розвивають інтелект, але і приносять радість, коли малюку щось вдається.
У три роки, окрім яскравих іграшок, можна подарувати найпростіші конструктори, які малюки збиратимуть разом із дорослими. Діти будуть у захопленні від того, що зі шматочків може вийти зрозуміла дитині фігура-іграшка.
Також дітям подобаються рольові ігри: «дочки-матері», «магазин», «лікар», «дитячий садок» тощо.
Шестирічна дитина буде рада незвичайному конструктору, красивим фломастерам і захопливій настільній грі, розбірному роботу-трансформеру, набору для рукоділля.