грм

Як стежити за ГРМ, щоб не допустити обриву ременя та зберегти двигун

Єдиний надійний спосіб зрозуміти, що ГРМ починає дихати на ладан, – регулярний (щорічний) візуальний огляд механізму.

Газорозподільний механізм — один із найпримхливіших вузлів у сучасних автомобілях. Варто йому сильно зноситься або обірватися у приводі, капітальний ремонт двигуна стає реальною загрозою. А якщо вашому автомобілю більше п’яти років, ймовірність зношування ГРМ і обриву ременя сильно збільшується. Пов’язано це з тим, що згодом матеріали «втомлюються», виникають пошкодження та тріщини, а також накопичуються відкладення та забруднення. Тільки постійна увага в цей бік та заміна до того, як майбутні проблеми оформляться у реальну перспективу, врятують водія від великих витрат. Причому замінювати треба не тільки сам ремінь, а й ролики, натягувачі та прокладки, все це можна з вигодою та зручністю замовити на Автопро, а потім вже звернутися до сервісу.

Але як зрозуміти, коли ГРМ починає дихати на ладан? Орієнтуватися на пробіг — остання річ, адже ресурс агрегату може змінюватись разюче, залежно від стану доріг, умов пересування і не тільки. Єдиний надійний метод – регулярний (щорічний) візуальний огляд механізму.

Як і коли оглядати ГРМ

Зазвичай ГРМ знаходиться всередині двигуна і покритий кожухами та захисними елементами, щоб забезпечити надійну роботу та захист від зовнішніх впливів. Щоб якісно оглянути ГРМ, ці елементи треба демонтувати. Найкраще робити цю процедуру після закінчення зими, коли бруд і холод залишаться позаду. Але якщо раптом так трапилося, що автомобіль несподівано пережив підтоплення, поїздку у брід чи «гряземіс», обов’язково огляньте ГРМ після таких пригод позапланово.

  1. Візуально перевірте стан ременя ГРМ. Зверніть увагу на наявність тріщин, руйнувань чи ознак зносу. Ремінь має бути цілим і не мати видимих ушкоджень.
  2. Проведіть пальцями по поверхні ременя, щоб знайти дрібні тріщини, зазубрини або інші пошкодження.
  3. Переконайтеся, що ремінь надійно натягнутий. Слабке або надмірне натяг може призвести до проблем з ГРМ. Виробники зазвичай рекомендують певне значення натягу ременя, якого слід дотримуватись.
  4. Огляньте ролики та натягувачі, які контролюють натяг ременя ГРМ. Переконайтеся, що вони у хорошому стані.
  5. Уважно огляньте прокладки між кришками ГРМ та блоком двигуна. Витік оливи з ГРМ може бути ознакою проблеми.

Виявлені несправності чи підозрілі ознаки в ГРМ — привід звернення автосервіс для заміни елементів. Тільки це є надійним способом запобігти можливим поломкам і не допустити сильного зношення.

Поділитись у:

Читайте також:

Ми у Facebook