Збудувати довірливі взаємини з дитиною – завдання не з простих. А ще складніше не зруйнувати їх, намагаючись привчити чадо до дисципліни.
Як це зробити батькам радить канадський психолог і психотерапевт Гордон Ньюфелд.
1. Зробіть так, щоб дитина знала, що таке розпорядок дня – основні події дня мають відбутися згідно з заведеними ритуалами. Таким чином забезпечити нормальну поведінку дитини буде легше.
Основна мета цього правила – не говорити дітям постійно, що їм треба зараз зробити. Наприклад, якщо у вас є традиція всією сім’єю збиратися за обіднім столом у вихідні, дитина не зможе заперечити це, адже це ритуал.
2. Дійте в інтересах дитини, але визнайте свою відповідальність за її безпеку.
3. Будуйте діалог зі своїм чадом так, ніби виходите з того, що він ХОЧЕ бути хорошим. Таким чином ви буде підштовхувати його на добрі наміри. Якщо ж ви постійно думаєте, що ваша дитина погана, зла і неслухняна, воно так і буде.
4. “Програмуйте” дитину на хорошу поведінку.
“Будуйте місток” над проблемами і концентруйтеся на хорошому. Наприклад, перед сном скажіть малюкові: “Сьогодні ми відмінно провели день, думаю, ти мені приснишся! А завтра вранці спечу тобі млинці”. Дитина засне в чудовому настрої і, швидше за все, прокинеться теж.
5. Режисуйте поведінку маленької дитини.
Підказуйте їй, як і що треба робити, направляйте її. Для цього можна використати навіть звичайні фрази на кшталт “Ось так ми гладимо кішку”, “Так ми катаємося на лижах” і т.д.
7. Не розбирайте інциденти більше, ніж потрібно.
Якщо вже інцидент трапився, то не варто перегинати палицю у виховних моментах. Поясніть малюку спокійним тоном, що саме він зробив не так, розкажіть, як варто було вчинити, а потім зведіть конфлікт до мінімуму. Якщо буде необхідно ще раз це обговорити, краще це зробити в іншим разом, коли ситуація вже буде менш напружена, а всі її учасники – спокійніші.
8. Якщо дитина не здатна зрозуміти змішані почуття, пояснюйте їй свої правила за допомогою гри: програвайте проблемні імпульси і пориви.
9. Не варто намагатися втішити дитину чимось смачним або купуючи нові іграшки. Це неправильний підхід. Так дитина не отримає ніякого уроку з ситуації, яка привела її до цього почуття.
10. Зрощуйте добрі наміри, майте на меті прищепити цінності, вселити почуття відповідальності і посіяти насіння самоконтролю.