Інстаграм – дійсно популярна платформа, яку щомісяця відвідує близько 2 млн активних користувачів. Цифра не може не надихати. Бо жоден ярмарок, дошка оголошень чи фізичний магазин ніколи не змозі забезпечити таку кількість потенційних покупців. Тож варто навчитися використовувати можливості соцмережі, щоб перетворити її на джерело доходу. А найцікавіше полягає в тому, що цей спосіб заробітку підходить не тільки для тих, хто на ти спілкується с сучасними It-технологіями, а взагалі майже для будь-кого.
Інстаграм створений передусім для поширення візуального контенту. Саме в цьому його важлива перевага: майданчик ідеально підходить для демонстрації результатів творчості, виробів, процесу роботи. Але чимало майстрів і майстринь ігнорують можливості соцмережі, або використовують їх лише вибірково. Тож подивимося, як заробляти в Інстаграмі. Спойлер – це може зробити кожен!
💰 Монетизація Інстаграму: що потрібно знати
Переважна більшість користувачів Інстаграм в Україні – це молодь віком від 18 до 34 років. Інші вікові групи меншого розміру, але теж чималі: група 35-44 роки складає близько 20%, старше 45 років – 10%. Жінок більше, ніж чоловіків (60% і 40% відповідно).
Що це нам дає? Щоб з’ясувати, чи можна заробляти в Інстаграмі на вашому хобі, порівняйте демографічний профіль користувачів соціальної мережі з профілем вашої ЦА. Якщо ви вже отримували гроші за результат власної творчості, подумайте, хто вони – ваші покупці.
А ще на старті слід враховувати, що найпопулярніший тип контенту серед Інстаграм-користувачів – це Reels. Тож варто відразу приготуватися знімати короткі й цікаві ролики. Вони дійсно привертають увагу більше за будь-які інші дописи. До того ж що більше переглядів вони отримують, то вища активність на сторінці, та швидшим буде просування. Щоб прискорити його ще більше, варто збільшити перегляди Reels в Instagram за допомогою сучасних сервісів. Після нарощування цього параметру відео частіше будуть з’являтися в стрічці рекомендацій, та аудиторія почне зростати набагато швидше.

💰 Скільки можна заробити в Інстаграмі
Багато хто цікавиться, як стати блогером в Інстаграмі і заробляти гроші на рекламі. Відомі інфлюенсери дійсно заробляють чимало, по кілька тисяч доларів за один допис. Але слід відразу враховувати, що заробітки початківців набагато скромніші. Якщо приблизно порахувати, скільки заробляють блогери в Інстаграмі, якщо мають 1000-5000 підписників, цифра буде значно меншою. Не більше 10-40 доларів за публікацію рекламного матеріалу.
Проте щоб почати заробляти в Інстаграм, необов’язково бути блогером, який не випускає камери з рук та розповідає про красиве життя. Ви можете використовувати соціальну мережу для презентації своїх хенд-мейд виробів. Займайтеся тим, що вам подобається, публікуйте результати творчості, та поступово публічність призведе до зростання популярності, а тоді й до заробітків недалеко.
☝️ Топ 5 хобі, для яких підходить заробіток в Інстаграмі
Ми проаналізували український сегмент Інстаграм та обрали 5 найпоширеніших хобі, на яких заробляють наші майстри й майстрині:
- Вишивка. Вишита сорочка ручної роботи коштує в середньому від 1500 грн. І це базова модель з простою вишивкою. Якщо вона зроблена не з бавовни, а з льону або шовку, прикрашена багатоколірними візерунками, то коштуватиме 3-7 тисяч. За якісну вишивку готові платити не лише в Україні, але й за кордоном. А ще можна продавати авторські схеми вишивки, посібники, мінікурси.
- В’язання. Чимало українських жінок вміють в’язати, але одиниці на цьому заробляють. А дарма: прикладом за чоловічий светр з косами та візерунками можна отримати 7-12 тисяч гривень, тобто більше мінімальної зарплати.
- Кераміка. Ліплення з глини – популярне хобі, яке також можна перетворити на джерело доходу. Якщо ви вже навчилися ліпити, спробуйте випускати авторську кераміку ручної роботи. Цей варіант заробітку зручно поєднувати з майстер-класами, індивідуальними й груповими заняттями.
- М’які іграшки. Іграшки ручної роботи виготовляють з текстилю, плюшу, велюру, фетру, а також в’яжуть гачком. Це можуть бути оригінальні колекції, дизайн яких ви придумали самостійно, або індивідуальні замовлення за ескізами. Вартість невеликої іграшки ручної роботи починається від 300 грн, великої – від 2000 грн.
- Флористика. Інстаграм підходить для торгівлі живими квітами та авторськими композиціями, а також виготовленням букетів на замовлення. На своїй сторінці ви також можете роздавати поради флористам-початківцям, приймати замовлення на доставлення квітів тощо.
Це далеко не повний перелік, як можна заробляти в Інстаграмі на своєму хобі. Майже будь-яка творчість, що має візуальну частину, чудово підходить для цієї соцмережі.

⭐️ Як заробляти в Інстаграмі на хобі: поради початківцям
Перед тим як монетизувати Інстаграм, варто
- ознайомитись з особливостями просування на платформі;
- проаналізувати конкурентів;
- підготувати контент-план.
Вам буде легше, якщо ви вже є активним користувачем Інстаграм. Але якщо ні, не біда. Можна пройти курси з інтернет-маркетингу чи SMM, переглянути вебінари, поцікавитись, як правильно оформляти профіль та готувати креативи.
Що потрібно усвідомити новачкам? На швидкість просування в Інстаграм впливає не лише якість контенту, але й обраний формат. Знов варто відзначити, що останнім чином користувачі соціальної мережі надають перевагу коротким відео Reels. Навчіться робити круті Reels, і почнете швидше заробляти гроші в Інстаграмі.
Також пам’ятайте, що Instagram – це не вітрина, а соцмережа. Щоб бути в тренді, слід завжди звертати увагу на інтереси й поведінку користувачів. А якщо вас цікавить не тільки популярність, а й те, як заробити в Інстаграмі, варто стежити не лише за вподобаннями підписників, а пильніше придивитися саме до конкурентів. Ви маєте знати, чим ваш продукт відрізняється від альтернативи: якістю, розміром, ціною, пакуванням тощо. Визначте свої переваги та підкреслюйте їх у Reels, сторізах та дописах.
Підготуйте контент план: складіть графік публікацій та дотримуйтесь його. За натхненням також можна сходити до конкурентів, при чому не лише українських, а й до блогерів світового рівня.
Щоб вирішити, що саме публікувати, враховуйте, що монетизація Інстаграму має свою специфіку. На відміну від класичного інтернет-магазину, у соціальній мережі краще використовувати кілька типів контенту: інформаційний, розважальний, рекламний. Тож ви можете публікувати не лише Reels та фото з демонстрацією робіт, а ще й приклади використання в побуті, процес виготовлення, відгуки клієнтів, та й навіть ділитися особистим життям. Експериментуйте, та дивіться за тим, що більше подобається саме вашій аудиторії.

☝️ Коротко про головне: як монетизувати Інстаграм за допомогою хобі
Перетворення улюбленого хобі на джерело доходу через Instagram – це простіше, ніж здається. Ключ до успіху полягає у якісному візуальному контенті, регулярних публікаціях та активному використанні формату Reels, який значно підвищує ваші шанси на органічне просування. Та пам’ятайте, що заробіток на хобі – це бізнес, який потребує інвестицій. Тож не забувайте про сучасні інструменти й методи, які допоможуть швидше вивести акаунт на рівень, коли улюблена справа почне приносити стабільний дохід.