Бізнес часто будується на особистих зв’язках. Але це не означає, що досягти успіху ви можете тільки в тому випадку, якщо будете соціальним метеликом.
Як приклад можна назвати генерального директора та співзасновника Facebook Марка Цукерберга, який, за словами головного операційного директора Шеріл Сандберг, є сором’язливим інтровертом. Адже Цукерберг створив одну з найвпливовіших і найуспішніших технологічних компаній у світі.
По суті, інтроверти або ті, хто не прагне взаємодії з людьми і соціальних контактів, можуть мати вирішальну перевагу на роботі. Саме так вважає колишній кар’єрний коуч Google Дженні Блейк.
Блейк, яка створила програму кар’єрного менторства в Google, каже: “Інтроверти чудово спілкуються тет-а-тет”. За її словами, це одна з найважливіших «елементарних навичок», яку слід розвивати, оскільки «глибокі відносини», які формуються в ході бесід, одночасно й найбільш запам’ятовуються.
Звичайно, екстраверти виділяються в натовпі і спілкуються з великою кількістю людей, але інтроверти з їх любов’ю до глибоких бесід віч-на-віч здатні справити на співрозмовника незабутнє враження.
За словами Блейка, «щоб завести корисні зв’язки на роботі, вам не потрібно бути винятковими». Блейк вважає, що набагато цінніше отримати візитівку однієї людини, з якою вам приємно спілкуватися, ніж 30 візиток від людей, з якими ви не плануєте контактувати.
Письменниця Джуді Робінетт згодна з тим, що інтровертам часто дуже допомагає їхнє вміння слухати. Так, вона каже: «Зі сором’язливих людей виходять добрі колеги, бо вони вміють слухати».
Щоб завести добрі зв’язки, вам необов’язково виділятись. Якщо ви інтроверт або знаходитесь десь між екстравертами та інтровертами, просто зосередьтеся на своєму стилі спілкування.
Блейк радить: «Цікавтеся іншими людьми. Щоб познайомитись з ними, вам не потрібен стратегічний план. Запрошуйте людей у нічний клуб, на йогу чи на прогулянку».