Василь сухомлинський з дітьми

“На вчителях усе тримається”, – вислови Сухомлинського про школу, вчителів та учнів

Досвід українського педагога Василя Сухомлинського вивчають в усіх куточках світу, а його вислови про школу, вчителів та учнів розібрали на цитати.

Василь Сухомлинський – справжній учитель

Український педагог Василь Сухомлинський, чиї розробки та практичний досвід успішно застосовують в освітньо-виховних системах європейських країн, Японії, Америки, почав працювати вчителем української мови та літератури з 17 років.
На його долю випала друга світова війна, поранення. Але він завжди повертався до свого шляху створення власної візії щодо навчання дітей, розвитку вчителя, взаємодії школи з батьками. Сухомлинський не обмежувався суто викладанням предметів. Він пройшов шлях психолога, дослідника і публіциста, письменника, громадського діяча. Перекладені 53 мовами світу твори Сухомлинського сіють зерна його любові до дітей в усьому світі.
До речі, усі четверо дітей з родини Сухомлинських обрали професію вчителя. Про матір Оксану згадують в біографії Василя Сухомлинського як про натхненницю в написанні казок, адже від мами Василь в дитинстві з братами та сестрою слухав казки вечорами.
Протягом життя Василь Сухомлинський написав більше як 40 монографій і брошур, понад 600 статей, 1200 оповідань і казок. Твори Сухомлинського видані загальним тиражем майже 15 млн, а також надруковано майже пів тисячі статей.

Цитати Василя сухомлинського про освіту

Василь Сухомлинський вважав, що запорукою якості будь-якого закладу освіти є вчителі. І закликав їх заохочувати дітей до знань.
  • Щоб дитина була палко зацікавлена навчанням, їй необхідне багате, різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя.
  • У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися.
  • Хоча б над тобою було сто вчителів – вони будуть безсилі, якщо ти не зможеш сам змусити себе до праці та сам вимагати її від себе.
  • Вільний час учителя – це корінь, який живить джерела педагогічної творчості.
  • До хорошого уроку учитель готується все життя.
  • Школа — не комора знань, а світоч розуму. Усі діти не можуть мати однакові здібності. І найважливіше завдання школи — виховання здібностей.
  • Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх стосунках з вихованцями, той вже досягнув половини успіху.
  • Тільки той зможе стати справжнім учителем, хто ніколи не забуває, що він і сам був дитиною.
  • Справедливим педагог може бути тоді, якщо у нього є досить духовних сил, щоб приділити увагу кожній дитині.
  • Оцінка повинна винагороджувати працьовитість, а не карати за лінь і недбальство. Якщо вчитель вбачає у двійці і одиниці батіг, яким можна підстьобувати ледачого коня, а в четвірці і п’ятірці – пряник, то незабаром діти зненавидять і батіг, і пряник.

Поділитись у:

Читайте також:

Ми у Facebook