До логопеда потрібно звернутись, якщо:
- у 7-8 місяців малюк не реагує на своє ім’я, не повертає голову у відповідь на запитання: «Де мама?», «Де тато?». У рік дитина не вимовляє 8-10 слів типу «киць-киць», «ам», «бах»;
- отоларинголог встановив зниження слуху. Невролог виявив відхилення в тонусі м’язів. Хірург порадив підрізати укорочену під’язикову вуздечку – при відкритому роті кінчик язика не дотягує до піднебіння;
- стоматолог виявив аномалії зубощелепної системи; верхня або нижня щелепа надмірно висунута вперед або западає, неправильний ріст зубів;
- у 2 роки дитина не розмовляє окремим словами;
- у 2,5 роки немає елементарного фразового мовлення – у спілкуванні з дорослими малюк не об’єднує 2-3 слова;
- до 3 років неправильно відтворює прості ритми типу «тук-тук-тук»;
- у 3 роки у дитини зберігається підвищене слиновиділення;
- до 3 років не може виконати прості рухи органами артикуляції. Наприклад, висунути язик або утримати губи в усмішці до 5 секунд;
- після 3 років продовжує спрощувати більшість слів. Наприклад, замість слова «телефон» говорить «тефон»;
- після 3 років малюк не вживає найпростіші граматичні конструкції (число, рід, відмінок). До 3,5 років не розрізняє на слух схожі за звучанням звуки, склади, слова. Наприклад, мишка-миска, гілка-білка;
- розмовляючи, мимовільно просовує язик між зубами;
- дитина говорить «в ніс», гугнявить. Розмовляє неемоційно, монотонно, невиразно;
- якщо в 4 роки у дитини дуже бідний словниковий запас (у нормі близько 2000 слів), вона не може запам’ятати віршик, а також зовсім не розповідає власних історій (при цьому помилки в реченнях, проблеми зі складними звуками – ще норма);
- у 4,5 роки не сформована звукова сторона мовлення – не вимовляє звуки чи вимовляє їх неправильно;
- малюк «захлинається» мовленням, поспішає висловити свої думки. Видиху не вистачає на фразу, добирає повітря посеред слова;
- якщо в 5-6 років усе ще є проблеми із вимовою звуків, у тому числі з сонорними приголосними (звуками «р» і «л»), дитина не здатна описати своїми слова сюжет зображений на малюнку або припускається грубих помилок у побудові речення (однак нормальними вважають помилки у складних реченнях, невелика непослідовність у розповіді);
- якщо з’явилися труднощі з початком шкільного навчання (читання, письмо).
Дитині три роки, а вона не розмовляє?
Post Views: 27