Інтернет-залежність. Наскільки серйозною є ця проблема?

Кем Адейр нарешті зрозумів, що його залежність від відеоігор вийшла з-під контролю, коли це змусило його задуматися про те, щоб накласти на себе руки. 

“Я боровся із цим протягом 10 років, – каже він. – Я покинув середню школу, ніколи не навчався у коледжі і вдавав, що маю роботу, щоб обдурити свою сім’ю”.

“Зрештою я написав передсмертну записку, і саме тієї ночі я зрозумів, що мені потрібна допомога. Наразі я вільний від своєї ігрової залежності 3860 днів”, – розповідає 32-річний канадець.

Хоча технології, зокрема інтернет, допомагали світу під час впроваджених через коронавірус локдаунів, він каже, що таким людям, як він, було важко.

“Пандемія призвела до того, що я проводив більше часу, ніж зазвичай, дивлячись на Twitch (сервіс прямих трансляцій для людей, які грають у комп’ютерні ігри) та YouTube”, – каже Адейр.

Більшість цього контенту (YouTube) також були ігрові стрими та ігри, які можуть бути сильними тригерами для того, щоб зірватися і знову почати грати. На щастя, мені вдалося уникнути рецидиву, але я знаю багатьох людей із спільноти Game Quitters, які, на жаль, зірвалися під час пандемії COVID”.

Національна бібліотека медицини США тепер класифікує ігрову залежність як частину ширшої Інтернет-залежності. Вона визначає її як “надмірні або погано контрольовані нахили, прагнення або поведінка щодо використання комп’ютера та доступу до інтернету, які призводять до проблем зі здоров’ям чи страждання”.

Хоча багато хто стверджує, що це не так серйозно, як алкоголізм чи наркоманія, така залежність все одно може бути виснажливою для тих, хто на неї страждає. І доктор Ендрю Доан, нейробіолог та експерт із цифрової залежності, погоджується, що карантинні заходи посилили проблему.

“Стреси у житті призводять до пошуку механізмів втечі, – каже він. – Пандемія посилила стрес у житті людей, і зручним способом втекти є використання розважальних цифрових медіа, таких як ігри та соціальні мережі”.

“Надмірне використання, щоб уникнути стресу, є фактором ризику розвитку залежної поведінки, – додає експерт.

Щоб допомогти боротися з інтернет-залежністю, низка технологічних компаній випустила інструменти, які можна використовувати для блокування або обмеження доступу до інтернету або ігрових веб-сайтів.

Linewize є одним із таких продуктів, орієнтованим на дітей або, точніше, на їхніх батьків.

Вебсайт та програма дозволяють батькам та опікунам дистанційно обмежувати та контролювати час, який діти можуть проводити на ігрових сайтах або в інтернеті в цілому, чи то за допомогою смартфонів чи ноутбуків.

Linewize також містить звичайні “батьківські замки”, що перешкоджають доступу до порнографії або матеріалів з насильством.

Теодора Павквіч, кваліфікована психолог та експерт з цифрового здоров’я компанії Linewise із Сан-Дієго, каже, що молоді люди особливо схильні проводити надто багато часу в інтернеті. Із цим поспішають погодитися батьки підлітків.

“Управління часом, який ми проводимо онлайн, здоровим та збалансованим способом вимагає дуже складних когнітивних навичок, які не розвиваються повністю, доки ми не досягнемо 25 років, – каже вона.

“Онлайн-платформи створені для того, щоб привертати та максимізувати наш час, увагу та дані, тому – у поєднанні з багатьма прихованими небезпеками, які чатують на інтернет – дітям надзвичайно важко користуватися онлайн-світом у розміреному, відповідальному та безпечному режимі”, – додає експерт.

Для дорослих інтернет-залежність може розмиватися залежно від азартних ігор, а програми та вебсайти для ставок лише підливають олії у вогонь.

BetBlocker – це програма, яка дозволяє людям блокувати собі доступ до десятків тисяч вебсайтів та програм для азартних ігор протягом самостійного часу.

Після того, як обмеження буде активовано, людина не зможе отримати доступ до ігрових майданчиків, доки обмеження не закінчиться.

Безкоштовним додатком BetBlocker також можуть управляти партнери, друзі чи батьки залежних.

“Простота онлайн-доступу до азартних ігор, безперечно, є найбільшою проблемою, з якою сьогодні стикається хтось із ігровою залежністю”, – каже засновник BetBlocker Дункан Гарві.

“Кожен ходить із казино чи букмекером у кишені і дуже легко грати непомітно”, – додає він.

Користувачі можуть блокувати сайти азартних ігор у години, дні чи тижні. Люди також можуть використовувати програму для блокування інших веб-сайтів, наприклад, з відеоіграми.

“Це мета допомогти користувачам, створюючи обмеження під час відомих періодів уразливості”, – додає Гарві, який живе в Единбурзі.

GamBlock – це ще одна програма, яку можна використовувати подібним чином для запобігання доступу до веб-сайтів азартних ігор. Виконавчий директор цієї австралійської фірми Девід Уорр каже, що вони – не проти азартних ігор. У той же час компанія зосереджує увагу на допомозі азартним гравцям, які мають проблеми.

Досвід доктора Доана у сфері залежності від відеоігор дався йому непросто – він сам був таким залежним.

“Під час навчання в медичній школі Університету Джона Хопкінса (у Балтіморі) та під час навчання в ординатурі я грав у відеоігри від 80 до 100 годин на тиждень протягом приблизно 10 років”, – каже він.

Доктор Доан є автором книги під назвою Hooked On Games: The Lure And Cost of Video Games And Internet Addiction і говорить, що інтернет слід розглядати як дві окремі частини.

“Я розбиваю цифрові медіа на дві великі категорії – цифрові цукри та цифрові овочі. Цифрові овочі, такі як онлайн-терапія, можна використовувати, щоб допомогти людям впоратися зі стресом та зменшити ризик розвитку залежності.

“А ось надмірне використання цифрових цукрів, таких як ігри, порнографія та не пов’язані з роботою соціальні мережі може збільшити ризик звикання, зокрема, коли їх використовують для того, щоб уникнути щоденних стресових факторів” , – пояснює учений.

Доктор Доан побоюється, що враховуючи кількість часу, який ми всі зараз проводимо в інтернеті, кількість ігрової та інтернет-залежності зростатиме.

Однак Кем Адейр сподівається, що такі технологічні фірми, як Linewize, BetBlocker та GamBlock, можуть відіграти важливу роль та допомогти пом’якшити проблему. І важливо пам’ятати, що кожен, кого турбує будь-яка форма залежності, має звернутися до лікаря.

Робота пана Адейра була опублікована в журналі Psychiatry Research, і зараз він є міжнародним спікером, який розповідає про залежність.

“Прохання про допомогу врятувало мені життя,—каже він. – Я був брехливий, замкнутий, ізольований, ворожий і недоступний під час своєї залежності. Тепер я щасливий, задоволений і можу впоратися зі звичайними стресами життя”.

Пан Адейр став засновником Game Quitters – онлайн-групи для підтримки людей, які борються із ігровою залежністю. В даний час вона налічує понад 75 000 членів по всьому світу.

Джерело

Поділитись у:

Читайте також:

Ми у Facebook