Що робити, якщо раптово стало зле і немає можливості записатися до лікаря

До якого лікаря звернутися, якщо стало зле, а сімейний у відпустці? До яких спеціалістів не треба направлення? Що розповісти, якщо телефонуєте на "швидку"?

Різке несподіване погіршення самопочуття або простими словами, якщо вам раптово стало зле — це беззаперечна причина звернутися до лікаря!

Зверніться до свого сімейного лікаря, зателефонуйте на його робочий номер чи доступним месенджером, якщо не маєте фізичної можливості прийти на прийом. До цього варто проговорити таку можливість з лікарем щодо необхідності контактувати з ним в узгодженому форматі.

Якщо ж ваш сімейний лікар відсутній через відпустку чи інші обставини, що зумовлюють тимчасову неможливість здійснювати прийом, медичний заклад має забезпечити безперервність надання послуг з первинної медичної допомоги, отже ви можете звернутися до іншого лікаря, навіть якщо у вас не укладена декларація з ним.

Пам’ятайте! Є лікарі-спеціалісти, для прийому яких вам не знадобиться направлення від сімейного лікаря. Як роз’яснюють у Міністерстві охорони здоров’я України, направлення не треба до таких лікарів, як:

  • гінеколог,
  • стоматолог,
  • психіатр,
  • нарколог,
  • фтизіатр,
  • лікар, у якого під наглядом перебуває пацієнт із хронічними захворюваннями).

У невідкладному стані ви можете звернутися до будь-якого лікаря теж без направлення!

Коли викликаєте “швидку”

Якщо відчуваєте, що ситуація критична — зверніться в «швидку» за телефоном 103 і виконуйте такі інструкції:

  • Чітко розкажіть диспетчеру, що трапилося, що турбує вас або людину, для якої здійснюєте виклик, надайте відповіді на всі питання, що ставить диспетчер — це дозволить йому правильно оцінити стан пацієнта і прийняти відповідне рішення;
  • якщо диспетчер просить передати телефон пацієнтові, будь ласка, зробіть це;
  • відповідно до Закону України «Про екстрену медичну допомогу», диспетчер, медичний працівник, зобов’язаний провести опитування про місце перебування пацієнта, характер і особливості стану людини. Визначитися з видом допомоги, якої потребує людина. А також повідомити про це абонента, який здійснив виклик екстреної медичної допомоги, а також надати рекомендації на момент звернення або запропонувати консультацію лікаря-консультанта.

Нагадаємо, невідкладна медична допомога надається без направлення і без декларації.

Поділитись у:

Читайте також:

Ми у Facebook