1. Твердо вирішіть, що ваша дитина в тому вигляді як вона є – погана і нікчемна.
І це треба виправляти. Повірте самі і переконайте дитину, що вона народилася зіпсованою і порочною, а завдання дорослих зробити з неї «справжньої людини». Це основа формування його неврозу.
2. Відразу ставте реалістичні цілі.
Хороший приклад: ваша однорічна дитина повинна навчитися стежити за чистотою свого одягу і дбати про ваші почуття, 3-річний – опанувати етикет, основи естетики поведінки і відрізняти мораль від моральності, 6-річний повинен вміти годинами сидіти нерухомо без можливості почухатися, 9-річний — розуміти основи багатозначної логіки та суб’єктивного ідеалізму, 12–річний – визначитись зі своїм життєвим вибором, 15–річний уміти щиро жалкувати, що ще не може заробляти гроші та жити самостійно.
3. Пам’ятайте, що ідеальна дитина – це слухняна дитина.
Через пару десятків років до всіх слухняних і задерганних дітей прилітає добра фея і перетворює їх на активних та самостійних дорослих людей. Ті батьки, які змушені твердити своїм дорослим дітям «займися чимось», «не сиди вдома», «ми знайшли тобі роботу — сходи» викликають співчуття та співчуття. Їхня дитина, швидше за все, не була досить слухняною. Ось вона й не прилетіла.
4. Для досягнення цілей концентруйтеся на викоріненні поганого у дитині.
Не допомагайте дитині освоювати нове – вона відволікатиметься від думок про те, якою вона є поганою.
5. Слідкуйте за тим, щоб у дитини не з’являлося відчуття безпеки — якщо вона укоріниться, то в майбутньому їй завжди буде з чим порівнювати і вона буде позбавлена можливості довіряти негідникам і ошуканцям.
І яким лихом зі свого нещасного життя він тоді зможе з вами поділитися? Вам не буде про що поговорити.
6. Якщо не вмієте, то навчитеся використовувати узагальнення: “ти завжди”, “ти ніколи”, “ти нічого”, “усі крім тебе”, “ти постійно”. Ідеальна побудова фрази: «Ти завжди завжди все робиш не так і ніколи нічого доброго від тебе не дочекаєшся».
7. Кричіть.
Давно помічено, що швидкість звукової хвилі, що від дорослого, при наближенні до дитини помітно падає. Компенсуйте цей ефект.
8. Переривайте дитину коли вона чимось захоплена.
Адже не може 2-річна дитина, якщо вона звичайно нормальна, втридцяте повертатися і знову переступати через високий поріг, коли це в нього вже вийшло на десятій спробі. У нього попереду ще років дванадцять на те, щоб опанувати своє тіло. Зараз для нього є важливіша мета – дотримання порядку дня.
9. Висміюйте та карайте за незграбність.
Взагалі – висміюйте частіше. Тоді він навчиться бути несміливим. А якщо він буде жалюгідним, то його вважатимуть безпечним і не ображатимуть, а жалітимуть. Сміливо висміюйте фізичні вади. Адже немає нічого цікавішого, ніж коли «зуби як у щура», «ніс картоплею». Частіше питайте: «А чому ти такий лопухий?» При цьому фраза «щось ти стала товстою», звернена до дівчинки, можливо, відкриє їй дорогу до слави. Адже знаменита акторка, анорексія та популярність – синоніми.
10. Продуктивно використовуйте прагнення наслідувати все, що бачить і чує ваша дитина.
Вимовив ще невміло, але як і ви, слово «б’яти» — у кут. Взяв вашу сигарету і ходить в образі “я курю” – по попі. Якщо він таке творить у три роки, то що буде далі? Хоче спробувати так само красиво, як ви нарізати помідор – по руках. Покласти білизну в пральну машину – ущипніть ніби його вдарило струмом. Він раз і назавжди повинен зрозуміти, що через свою початкову нікчемність, він не гідний стати таким, якими йому бачиться ці сильні, вмілі, знаючі дорослі.
11. Звинувачуйте дитину в тому, чого вона навчилася у вас.
У крайньому випадку, винні фільми, дитячий садок, його друзі, школа або гени прадіда по маминій лінії, «у якого був такий самий жахливий характер».
12. Коментуйте усі його дії.
Будьте максимально критичними. Він повинен звикнути, що бути краще ніж він є і ніколи цього не досягти – це тепер його робота на все життя. Слова-помічники: «не чіпай», «не біжи», «не кричи», «сиди рівно», «тобі в руки нічого давати не можна», «краще не роби це», «ще раз так вчиниш», «руки з одного місця», «дай сам». У майбутньому ваш голос має стати голосом з радіо в його голові, яке неможливо вимкнути і навіть зрозуміти, що це звучать не власні думки, а трансляція старої програми.
13. Ніколи і нічого не пояснюєте.
Керуйтеся простими правилами: він завжди «малий ще щоб щось розуміти» і коли «виросте — сам зрозуміє». Використовуйте незрозумілі формулювання: «добре поводитися», «не бути дурнем», «робити як люди», «чинити правильно». Нехай знає, що є незбагненні та складні речі та їх взаємозв’язки, в які присвячені всі, крім нього. Не позбавляйте себе майбутньої радості третювати підлітка через те, що «не розуміє елементарних речей».
14. У той же час, віддайте його в центри, групи, ясла, що розвивають.
Адже саме у вашої дитини природа не заклала здатність природного, органічного для неї, поступального пізнання світу. Там краще знають у якому порядку і що він має вивчити. Ви перемогли, якщо перше сказане ним слово буде словом «квадрат».
15. Але якщо є можливість, то якомога раніше віддайте в дитячий садок.
Вихователь з групою з 30 дітей подбає про нього краще за вас. Адже місце власного дитячого Я, ще до його появи, має бути зайняте колективним Я та думкою Наталії Альбертівни, що «не добре ображатися і бути таким гордим, коли всі діти вже побудувалися парами та триматися за руки».
16. Запевніть дитину у своєму всезнанні.
Ви бачите і знаєте що він робить навіть коли вас немає поруч, читаєте по очах його думки, заздалегідь знаєте всі його наміри і що «ось зараз він нахабно бреше». У зв’язку з витонченими покараннями це допоможе йому якнайшвидше познайомитися з привидами, монстрами в темряві, страхом залишатися одному. І нудьги – як не бувало!
17. Він повинен знати, що серед інших є ідеальні люди і таким як вони йому не стати ніколи.
Порівнюйте його не на користь дитини з іншими дітьми, сестрами та братами, а найкраще з якимись невідомими йому Іншими або самим собою в дитинстві. Інші завжди мають бути кращими. У своєму минулому ви – абсолютний ідеал. Інакше він розліниться і зовсім не розвиватиметься. Слова-помічники: “не вмієш не берись”, “можеш коли захочеш”, “у тебе ніколи не вийде”, “ось я у твоєму віці”, “подивись як у інших добре виходить”, “тобі має бути соромно”.
18. Домовтеся з членами сім’ї, щоб вони заохочували його робити те, за що ви самі його караєте.
І самі карайте за те, за що вчора хвалили. Забороняйте і відразу дозволяйте. Скасовуйте свої обіцянки. Нехай дитина зрозуміє, що її поведінка та результат, який вона отримує – незалежні речі. Це розвиває у дитини інтелект та інтуїцію.
19. Лякайте бабами, бабами-ягами, вовками та міліціонерами, які «прийдуть і заберуть».
І до привидів та чудовиськ із темряви приєднаються монстри під ліжком. А, у великій компанії, як відомо, веселіше. Щиро висміюйте його страхи, адже порівняно з вашими, його монстри – це дрібниця. Ви вже знаєте.
20. Погрожуйте, а краще просто при нагоді відбирайте у дитини іграшки, а улюблену їжу видавайте за хорошу поведінку.
Він повинен знати, що будь-якої миті він може бути чогось позбавлений. Так він виросте жадібним і не буде «якимось лохом».
21. Намагайтеся не давати дитині те, чого вона потребує.
Нехай знає, що ресурси світу вкрай обмежені і ніхто з ними просто так не має наміру розлучатися. Єдиний спосіб отримати щось – це навчитися красти. І, до речі, невже щось окрім заздрості може бути хорошим стимулом для розвитку?
22. Змагайтеся з дитиною.
При цьому ви повинні вигравати найчастіше, а краще завжди. Адже, з одного боку, немає нічого приємнішого обіграти в шахи 5-річну дитину, а з іншого – для неї це наука. Нехай зрозуміє, що у конкуренції з іншими він свідомо програє і звикне одразу обманювати та хитрувати, змінюючи правила гри для своєї зручності.
23. Коли дитина вперше закотила істерику не відволікайтеся самі і не відволікайте її – дайте їй те, що вона просить.
Повторіть багато разів. Він повинен закріпити цю корисну навичку.
24. Бійте дитину.
По руках, по губах, по попі. Обов’язкові стусани та потиличники. Це допоможе дитині сприймати насильство як норму і з гідністю та терпінням переносити знущання та побої у майбутньому: від однолітків, у поліції, в армії, від чоловіка чи випадкового ґвалтівника.
25. Втирайтеся в довіру, а потім, дізнавшись все, що вам було потрібно, карайте.
Влаштовуйте допити та обшуки. Пам’ятайте, він вам не друг і ніколи таким не стане. Ваша місія викрити і викорінити у ньому ворога. Ворог підступний – він все розуміє і робить вам на зло. Він повинен зрозуміти, що з вами не можна порозумітися. Слова-помічники: “розкажи чесно і я не буду тебе карати”, “чому ти так зробив”, “хто тебе просив”, “хто тебе підмовив” “ти розумієш, що ти робиш”, “скільки разів тебе попереджати”.
26. Шантажуйте.
Це впорядковує та конкретизує безглуздий хаос дитячих бажань та потреб. Слова-помічники: “якщо не припиниш, то підемо додому”, “тоді морозива ти не отримаєш”, “інакше будеш покараний”.
27. Говоріть, що любите дитину і вимагайте любові від неї.
Адже любов і є: приниження, брехня, покарання, примус. Не турбуйтеся, що ваш обман буде розкритий. Дитина виросте і легко і не замислюючись замінить, не знайдене ним задоволення від стосунків з людьми, ейфорією від алкоголю, наркотиків чи азартних ігор. Деякі заповнюють цю порожнечу вірою, але чи потрібен вам такий радикальний варіант?
28. Примушуйте дитину.
Примушуйте у всьому. Зробіть із приємного тяжку працю. Їжа, читання, пізнання нового, прогулянки – все має стати роботою, а будь-яка робота – пеклом. Це просто: дочекайтеся коли дитина щось робить сама, а потім розкритикуйте і перервіть. Нехай натомість робить те, що, як вам здається, зараз важливо, потрібно і правильно. Відмінний результат – це коли у дитини зовсім не залишається часу на себе і він перестав розрізняти що хоче він сам, а що хочете ви.
29. Для блага вашої дитини викорініть співчуття та співчуття.
Він повинен навчитися терпіти біль, коли прищемить палець, не плакати, коли роздере до м’яса коліна. Нехай розвиває витримку та розуміння, що ніхто його не шкодує і шкодувати не буде. У той же час, захистіть дитину від невидимих небезпек. Страшні бактерії, немите ягоди з грядки, чхнула дитина в пісочниці – ось її головні вороги.
30. Говоріть про дитину погано.
Без нього, а особливо за нього. За інших ставте йому неприємні та принизливі питання, згадуйте «кумедні» випадки з його життя. Виставляйте напоказ його помилки, недоліки і промахи – так він швидше їх позбудеться, а ви отримаєте алібі. Адже ви не маєте до них жодного стосунку.
31. Не хваліть свою дитину.
Інакше він може навчитися сам себе оцінювати. Не хваліть — він навчиться добре ставитися до себе. Навіщо ви тоді?
32. Контролюйте, щоб дитина знаходилася в постійній тривозі та фізичній напрузі.
Тривала м’язова напруга коли-небудь, та призведе до появи якісного хронічного захворювання внутрішніх органів, спини або серцево-судинної системи. І у вас з дитиною з’являться додаткові спільні інтереси.
33. Відволікайте дитину від тяжких переживань.
Крім випадків, звичайно, коли ви самі занурили його в них у виховних цілях. Якщо дитина засумує – змусіть радіти. Навчіть радіти і коли йому страшно. Нехай він любить у відповідь на зневагу, і сердиться коли йому довіряють. Поволі підмініть його емоції вашими. Нехай навчиться ігнорувати свої. Інакше як ви збираєтеся ним керувати? І яка може бути радість, якщо ви не раді? Слова-помічники: “перестань ревти”, “що за ніжності”, “не будь боягузом”, “припини на мене злитися”, “тобі не боляче”, “чи мало, що ти хочеш”, “ти ще не втомився”, “це не прикро”, “іржеш як кінь”, “їж – це смачно”, “не гаряче, нормальна вода”.
34. Позбавляйте вибору. «Хіба нормальна людина це робитиме, слухатиме, читатиме, хотітиме».
Нав’язуйте своє мислення. Адже вам так важко доводиться переконувати себе, «що воно правильне». Нехай користується готовим та вистражданим результатом. Твердо вирішіть, що ваша дитина повинна досягти того, чого не змогли досягти ви і в жодному разі не зробити те, що ви зробили неправильно.
35. Для посилення ефекту, виробленого вашими словами, використовуйте інтонації: поблажливо-знецінювальні, багатозначні, саркастичні, повчальні, констатуюче-ствердні, спокусливі, загрозливі.
Дитина поступово звикне і перестане шукати сенсу в словах і буде повністю орієнтована на емоції інших людей. Це дозволить йому безконфліктно сприймати вказівки начальства та з максимальним комфортом дивитися новини по телевізору.
36. Зганяй на дитині свої образи і поганий настрій.
Це зручно та безпечно. Крім того, коли батькові полегшало і до нього повернулося гарне настрої, то і дитина буде щасливішою.
37. Будьте нетерплячими.
Дитина повинна вміти у відповідь ваші зауваження змінюватися прямо зараз. Не будьте поблажливі — нехай у своїй уяві, але дитина має це зробити. Реальність підтягнемо потім. Або не підтягнемо. Неважливо. Адже головне здаватися кимось, бути – не обов’язково. Ви це точно знаєте, хай і він зрозуміє.
38. Якнайчастіше лякайте майбутнім.
Бдь-яка його ненавмисне дія в сучасному через 30 років призведе до краху всього його життя. «Ефект метелика» все ж таки дивилися? Разом з тим, покажіть, що вас цікавить негайний та вимірний результат. Слова-помічники: «як ти міг програти. це провал», «виростеш — станеш двірником», «знову за тебе доводиться червоніти», «лише чудово».
39. Для аргументації завжди використовуйте крайнощі: катастрофізуйте, перебільшуйте, зводьте в абсолют, фарбуйте в чорне та біле.
Плутайте причини та наслідки, загальне та приватне, форму та зміст, прив’язуєтеся до дрібниць. Маніпулюйте і збивайте його з пантелику в будь-яких зручних випадках. Це навчить його вміло викручуватися і гладко виправдовуватися, виводити брехунів на чисту воду і уїдливо тріумфувати. Як мінімум — в інтернеті він тепер точно не пропаде.
40. Ловіть дитину на дрібній та ненавмисній брехні – діти схильні фантазувати.
Карайте за це. Дитина має навчитися брехати більш витончено. Слова-помічники: «ти кажеш нісенітниця», «твою думку нікого не цікавить», «ти знову брешеш», «не вигадуй», «придумай щось краще», «як ти можеш це не знати», «не тупи», «думаєш найрозумніший».
41. Просунутий батько знає, що абсолютне послух абсолютно добре лише домашнього використання.
Навчіть дитину позбавлятися почуття сорому, перекладаючи відповідальність на, придатних для цього, інших, на обставини та випадок. Нехай у всіх його бідах стануть винні ті, хто багато думає про себе — лицемірні, жалюгідні, заздрісні люди. Це вони провокують бійки. Це вони брешуть і крадуть, а він мухи не скривдить – подивіться такий хороший. Коли ніхто не чує принижуйте інших дітей та їхніх батьків. Адже це правда – вони цього заслуговують.
42. Захоплюйтесь дитиною за те, що вона хотіла зробити, але так і не зробив.
Адже добрі наміри кращі за поганий вчинок.
43. Якомога раніше нав’яжіть дитині її роль.
Хлопчики не плачуть, не ображаються, не бояться. Дівчатка охайні, стежать за своєю поведінкою та скромні. Нехай хлопчик одразу вчиться приховувати свої почуття, а коли вони нагромадяться – зривати їх на інших. Нехай дівчинка заздалегідь відшліфує навичку знаходити хитрі шляхи щоб отримувати своє.
44. Дитина повинна брати участь у конфліктах між татом та мамою.
Зайва наївність у сімейних питаннях потім йому заважатиме.