9 практичних порад, як спланувати свій бюджет

Не вмієте економити й планувати бюджет? Тоді скористайтеся цими порадами!

Якщо ви бажаєте ефективно керувати своїми фінансами, ви маєте скласти й правильно спланувати свій бюджет. Аналіз вашої нинішньої фінансової ситуації може дуже вас здивувати. Деякі люди розуміють, що витрачають набагато більше, ніж їм здається.

Склавши бюджет, ви зможете визначити статті витрат, які можна зменшити. Ви також зрозумієте, яку частину коштів ви маєте заощаджувати для досягнення певних життєвих цілей, а також як правильно розподілити цю суму на короткострокові й довгострокові цілі.

1.Порахуйте свій місячний дохід

Якщо ви працюєте на постійній роботі, цей етап є досить простим. Але якщо ви – фрілансер, і ваш дохід щомісяця різний, підсумуйте загальний прибуток за останній рік і поділіть його на 12. Якщо хочете отримати більш точну цифру, візьміть дохід за останні три роки й поділіть на 36.

2.Визначте суму додаткового доходу

Додайте свій пасивний дохід, який не є регулярним. Це може бути прибуток від здачі в оренду, відсотки за депозитом або щось інше. При цьому, порахуйте суму, яку ви отримали за останній рік, і поділіть її на 12.

3.Визначте список обов’язкових щомісячних витрат

До цього списку треба включити:

  • Орендну плату або іпотеку;
  • Оплату комунальних послуг;
  • Страхування;
  • Медичні послуги;
  • Виплати кредиту;
  • Проїзд у громадському транспорті або бензин;
  • Витрати на  харчування і господарські товари.

4.Визначте свої необов’язкові витрати

Результат пошуку зображень за запитом планування бюджету"

До цих витрат можна віднести відвідування ресторанів і барів, витрати на розваги й відпочинок, купівлю техніки, меблів, подарунків та інших необов’язкових речей. Можете проаналізувати свої виписки по рахунках за останній рік. Так ви зрозумієте загальну суму своїх додаткових витрат і зможете визначити їх місячний розмір.

5.Визначте загальну суму витрат

Для цього складіть разом обов’язкові та необов’язкові витрати. Потім відніміть їх від суми місячного доходу. Якщо ви заробляєте більше, ніж витрачаєте – це чудовий початок. Якщо ні – вам є над чим працювати.

6.Скоротіть ваші необов’язкові витрати

Якщо ваші загальні витрати перевищують прибуток, перш за все, ви маєте скоротити свої додаткові витрати. Спробуйте брати обід із собою на роботу, замість того, щоб в обідню перерву відвідувати ресторан. Обмежте кількість відвідувань кінотеатру, а частіше дивіться фільми вдома. Або замініть чергове горнятко кави у кав’ярні на каву, зварену вдома або в офісі.

7.Спробуйте скоротити свої обов’язкові витрати

Зробити це важко. Тому що мова йде не просто про відмову від походу до ресторану, а про вагомі витрати. Але це також можливо. Спробуйте раціонально використовувати воду та електроенергію, щоб зменшити комунальні витрати. Крім того, ви можете пошукати іншого провайдера, який пропонує меншу ціну за інтернет і телебачення. Поговоріть зі своїм орендодавцем, щоб трохи зменшити орендну плату. Також ви можете іноді користуватись громадським транспортом, замість автомобіля.

Результат пошуку зображень за запитом планування бюджету"

8.Розставте пріоритети

Якщо ви плануєте раціонально використовувати свої кошти й ставите за мету досягнення певних цілей, вам потрібно розподілити їх за терміном виконання.

  • Короткострокові: відпустка, фонд на ремонт автомобіля та інші.
  • Середньострокові: весілля та освіта для дітей.
  • Довгострокові: заощадження на пенсію.

Дуже ефективним буде відкрити для кожного типу цілей окремий рахунок. Тоді ви не будете плутатись, які кошти можна використати, а які ні. А також чітко бачитимете, скільки ви вже заощадили для кожної окремої цілі.

9.Контролюйте свій бюджет щомісяця

Кожного місяця продовжуйте порівнювати свої реальні витрати та доходи. Ви зможете прослідкувати, де ви вже заощаджуєте необхідну суму, а де вам ще треба працювати.

Складання бюджету – це вже перший крок до раціонального використання коштів і втілення у життя важливих планів на майбутнє. Дотримуйтесь його, і скоро ви отримаєте бажаний результат.

Поділитись у:

Читайте також:

Ми у Facebook