1. «Про що тобі потрібно пам’ятати?»
Приберіть: «Будь обережний».
Пояснення: діти часто ігнорують фрази, які ми повторюємо знову і знову. Фраза “будь обережний” не несе в собі потрібного посилання, тому його потрібно промовляти більш точно. Озвучте запобіжні заходи або донесіть інформацію про те, що ви хочете.
2. «Будь ласка, говори спокійно».
Приберіть: «Припини кричати!» Або «Будь спокійнішою!»
Пояснення: деякі діти, природно, кричать голосніше за інших. Покажіть їм, де це можна робити, щоб не заважати іншим, використовуйте для цього силу шепоту. У поєднанні з ніжним сенсорним і зоровим контактом, шепіт – неймовірно ефективний спосіб змусити дітей слухати.
3. «Хочеш зробити це самостійно або тобі допомогти?»
Приберіть: «У третій раз повторюю, одягайся!»
Пояснення: більшість дітей хочуть, щоб їх наділили повноваженнями. Необхідно надати їм вибір, і їх навички критичного мислення скасують спокусу упиратися.
4. «Чому тебе навчила ця помилка?»
Приберіть: «Позорище!» Або «Чи міг би зробити і краще».
Пояснення: Зосередження уваги на мотивації до зміни поведінки на майбутнє принесе вам набагато кращі результати, ніж докір за минулий вчинок.
5. «Будь ласка, ….».
Приберіть: «Не треба!» Або «Зупинись!».
Пояснення: Хто-небудь з нас розповідає офіціантці, бариста, друзям і близьким про те, чого не хоче? Адже простіше і швидше сказати про те, чого хочеш.
6. «Сьогодні ми повинні йти швидко!»
Приберіть: «Поспішай!» Або «Ми запізнюємося!»
Пояснення: Дозволяйте дітям бути повільними! Але якщо поспішаєте, то це потрібно зробити для них цікавим.
7. «Хочеш піти зараз або через десять хвилин?»
Приберіть: «Пора йти … Вже!»
Пояснення: діти дуже самі люблять бути відповідальними за свій вибір! Це вимагає трохи уваги, але це працює! Дайте їм вибір, і вони поведуть себе краще, ніж якщо намагатися їх змушувати.
8. «Давай додамо цю іграшку в список подарунків на день народження!»
Приберіть: «Ми не можемо собі цього дозволити» або «Ні, я сказав – НІЯКИХ ІГРАШОК!»
Пояснення: якщо бути чесними, ми часто можемо купити це маленьке Лего, ми просто не хочемо його купувати. Замість того, щоб говорити про брак грошей і створювати відчуття дефіциту, краще навчити їх дочекатися іграшки або заробити на неї.
9. «Зупинися, видихни, тепер проси».
Приберіть: «Перестань нити!»
Пояснення: Обов’язково змоделюймо це. Продовжуйте повторювати це спокійно, поки дитина не заспокоїться і не змінить свій тон.
10. «Поважай себе і інших».
Приберіть: «Будь хорошим».
Пояснення: будьте конкретні, оскільки діти часто не сприймають загальні твердження. Запитайте, що ви хочете, і попросіть їх повторити те, що важливо запам’ятати.
11. «Працюй в команді».
Приберіть: «Не командуй!» І «Ніхто не захоче грати з тобою, якщо будеш робити так».
Роз’яснення: Багато дітей, які хочуть домінувати (або відчувати себе сильними) часто говорять, що вони владні або що ніхто не хоче їх слухати.