Діти Сім'я

No problem, або В чому діти можуть перевершити студентів

Ви ніколи не замислювалися, чому діти так легко вловлюють, як працює пульт від телевізора? Або чому вони освоюють програмами на вашому смартфоні швидше за вас?

Виявляється, коли справа доходить до вирішення проблем, діти можуть бути більш відкритими до креативних рішень, ніж дорослі.

Дослідники з Університету Каліфорнії Берклі виявили, що 4- і 5-річні діти розумніші за студентів, коли треба з’ясувати, як працює іграшка чи гаджет.

Психолог Елісон Хопник очолював дослідження разом з колегою Крістофером Лукасом з Університету Единбурга (найбільша вища школа Шотландії). Вони хотіли з’ясувати, що відбувається в мозку дітей, що дозволяє їм вчитися так швидко.

Для дослідження відібрали більше сотні дошкільнят, 4-і 5-річних хлопчиків та дівчаток, і привели їх у лабораторію. Діти мали з’ясувати, як увімкнути музичну скриньку, яку можна було активувати шляхом розміщення фігурок у певній комбінації зверху на коробці.

Дітям показали цілий ряд різних форм та комбінацій і запропонували робити будь-що для того, аби ввімкнути музику. Аналогічно вчені також перевірили 170 студентів коледжу. «На наш подив, 4-річні не тільки на диво добре все зробили, але вони насправді були кращими, ніж дорослі», – визнав Хопник.

То ж чому маленькі діти, які не можуть навіть зав’язати шнурівки, краще дослідили гаджет, ніж дорослі? Хопник вважає, що причина в тому, що діти підходять до вирішення проблеми інакше, ніж дорослі. Вони намагаються випробувати різні нові ідеї і незвичайні стратегії, щоб гаджет працював.

Хопник каже: «Якщо дитина бачить, що квадратний блок і круглий блок незалежно один від одного вмикали музику, то вона візьме квадрат і коло, щоб покласти їх на механізм, навіть якщо вона ніколи досі такого не бачила».

Дослідники дійшли висновку, що діти перевіряють малоймовірні гіпотези, у них гнучке мислення. Дорослі ж ідуть за першим, найбільш очевидним рішенням, і вперто дотримуються його, навіть якщо це не працює. Це негнучке, вузьке мислення.

«Ми вважаємо, що діти можуть бути кращими у вирішенні проблеми, якщо це вимагає несподіваного рішення», – каже Хопник.