Як вибрати справжнє морозиво?

Морозиво з фруктовими добавками краще брати природних кольорів: надто яскраві свідчать про велику кількість барвників.

Якщо раніше саме морозиво було дефіцитом, то нині дефіцитом є якісна продукція з натуральної сировини. Адже щоб зацікавити сучасного споживача, виробники вигадують хитромудрі маркетингові ходи, розфарбовуючи ласощі у яскраві кольори, надаючи їм різноманітних форм та екзотичних смаків… Як не потрапити на гачок виробників-фокусників і вибрати справжнє морозиво, таке, як їли у дитинстві?

ЗУСТРІЧАЮТЬ ПО ОБГОРТЦІ
Купуючи морозиво, дивіться, щоб упакування не було пошкоджене, — у такому разі є шанс проникнення в продукт мікробів. Нещільна консистенція, деформація, сліди кристалізації і шматочки льоду свідчать про те, що що морозиво розтануло, а потім його знову заморозили. При цьому воно могло не тільки втратити привабливий вигляд, а й стати небезпечним. У талому морозиві активно починають розмножуватися різні небезпечні мікроорганізми: кишкова паличка, плісняві гриби та дріжджі.
Неодмінно зверніть увагу на термін придатності. Він залежить від температури зберігання і становить 10 місяців при -12°С та 12 місяців при -24°С. Обирайте лише те морозиво, що зберігається в морозильній камері, а не на відкритому повітрі.

«ГОСТИ» ЗНАЄТЕ – СПРАВЖНЄ ОБИРАЄТЕ
Сучасний асортимент морозива регламентується трьома національними стандартами України: ДСТУ 4733:2007 «Морозиво молочне, вершкове, пломбір. Загальні технічні умови», який передбачає виготовлення морозива винятково з молочної сировини з додаванням натуральних смакових наповнювачів (ягід кави, варення, прянощів тощо) чи без них. Такі ласощі найкраще підійдуть для дітей.
ДСТУ 4734:2007 – це «Морозиво плодово-ягідне ароматичне, щербет, лід. Загальні технічні умови», яке виготовляють на основі плодово-ягідної сировини або на основі цукрового сиропу.
ДСТУ 4735:2007 – «Морозиво з комбінованим складом сировини. Загальні технічні умови». У ньому частково замінено молочну сировину на компоненти немолочного походження (рослинні жири) з додаванням або без свіжих чи сушених плодів та ягід, соків, сиропів з ароматизаторами або без них.

ЧИТАЙТЕ ДРІБНІ ЛІТЕРИ
Кожен виробник зобов’язаний детально розповісти потенційному покупцеві, що саме міститься у його продукції, у тому числі розшифрувати, які саме емульгатори, стабілізатори і ароматизатори він використав. Зверніть увагу на послідовність складників. Відповідно до чинних нормативних документів у складі на першому місці повинні зазначатися ті інгредієнти, яких найбільше в продукті.

У морозиві для дитини не повинно бути рослинних жирів і гідрогенізованого рослинний жир. Молоко у складі повинно бути справжнім цільним, як варіант – сухим, але не соєвим чи підміненим на рослинний жир, а масло має бути лише вершковим. Відповідно до норм у молочному морозиві повинна бути жирність 0,5–7,5%, у вершковому – 8–11,5%, у пломбірі – 12–20%. Отже, якщо на брикеті упаковці «пломбіру» вказана 10%-на жирність, пломбіром це називати не можна.

Стежте, щоб у складі було якомога менше «ешок». При цьому придбати морозиво зовсім без стабілізаторів неможливо, вони забезпечують повільне танення десерту. У цьому разі краще надавати перевагу натуральним добавкам, таким, як желатин чи агар-агар. Стабілізатор Е410 (камідь рожкового дерева), Е 412 (гуарова камідь), Е415, (ксантанова камідь) також рослинного походження, тому безбечніші, ніж синтетичні. Е459 (мальтодекстрин) виготовляють на основі крахмалю, він також безпечний.
Небезпечні складники можуть бути не тільки у морозиві, а й у вафельному стаканчику. У дорожчих ласощах у складі беде вказано лецитин і соду – це оптимальний варіант стабілізації, а от дешевий смаколик грішить на штучні емульгатори.

Морозиво з фруктовими добавками краще брати природних кольорів: надто яскраві свідчать про велику кількість барвників. Особливо пильним треба бути, обираючи морозиво з додаванням або із самого соку. Не завжди той, що вказаний на упаковці, зокрема у назві, є у складі. Так апельсиновий сік може замінюватися яблучним, що завдяки барвникам і ароматизаторам набув смаку цитруса.

Поділитись у:

Читайте також:

Ми у Facebook