Тепер науково доведено: не варто чекати від чотирирічної дитини аналітичних здібностей, вона фізично не готова аналізувати та прогнозувати.
До 4 років у дітей майже повністю розвинені області, що відповідають за загальну моторику та основні почуття. Дитина може ходити, тримати олівець і самостійно їсти. Повністю розвинені області, що відповідають за тактильні відчуття. Дозріла частина мозку, що управляє зором.
У 6 років триває активний розвиток мовлення: попри те, що на схемі область мовленнєвого розвитку помаранчева, тобто незріла, процес йде досить інтенсивно. Саме цим можна пояснити, чому маленькі діти так легко вчать іноземні мови. Частини мозку, відповідальні за абстрактне мислення, емоційну зрілість і вміння мислити раціонально, ще не розвинулися. Це причина емоційних перевантажень і істерик.
В 9 років дитина освоює дрібну моторику: школярам стає легше писати, вироби виходять більш акуратними. Великими кроками йде освоєння математичних наук: геометрії та математики.
До 13 років лімбічна система вже дозволяє відчувати сильні емоції, але область мозку, що відповідає за їхнє стримування, ще не розвинена, звідси проблеми підліткової емоційності. Інтелект, аналітичні здібності та логіка розвиваються.
15 років – вік, коли ефективність роботи мозку підвищується. Відмирають непотрібні нервові з’єднання, зате посилюються більш активні зв’язки: мозок стає більш «спеціалізованим». У цей час діти можуть вибрати якусь одну галузь знань, яка їм найбільш цікава, і заглибитися в її вивчення.
У 17 років розвиток областей префронтальної кори головного мозку веде до сплеску соціальної активності, з’являється абстрактне мислення, оцінка ризиків і самоконтроль.
21 рік – вік емоційної зрілості. Але області зеленого свідчать, що навіть після досягнення офіційного «дорослого» віку у нас в мозку все ще є області, які мають потенціал для розвитку. Емоційна зрілість і здатність приймати рішення будуть розвиватися і в наступні роки.