Свого часу менеджмент Генрі Форда був дуже прогресивним, але разом з тим викликав багато суперечок, які тривають досі. Але, в будь-якому випадку, ця людина зробила великий внесок в організацію роботи з людьми.
Хто такий Генрі Форд?
Генрі Форд – один з найвідоміших бізнесменів. Він народився в 1863 році на фермі батька в Мічигані. Ще в 12 років, коли він побачив перший локомобіль, то вирішив, що виросте і самостійно збере рушійний механізм.
Генрі не забув про свою мету і в 1903 році Генрі відкрив компанію «Ford Motor», після чого приступив до виробництва автомобілів «Ford A». Роки наполегливої праці не пройшли дарма і в 1914 році налічувалося понад 10 000 000 автомобілів або 10% від всіх машин у світі.
Не менш революційні зміни Форд ввів і в стратегію управління персоналом. У 1914 році він підняв своїм співробітникам зарплату за один робочий день до п’яти доларів. Така оплата була у два рази більше, ніж середня у галузі. Крім того, він встановив новий режим роботи: в три зміни по вісім годин, замість двох по дев’ять.
Як у 2020 році компанії можуть використовувати принципи більш ніж 100-річної давності, щоб досягти успіху? Ми підготували добірку правил Генрі Форда в управлінні бізнесом і персоналом.
Коли вам здається, що нічого не вдасться, перечитуйте це…
Правила Генрі Форда
Правило №1. Інновації = успіх
Нововведення без виконання – це просто галюцинація.
Генрі Форд
Генрі Форд не був винахідником, він був новатором. Він не винайшов автомобіль, але запропонував революційний спосіб їхнього виготовлення і використання. Генрі Форд чудово розумів, як вдосконалити щось існуюче і перепродати його як нове.
Головна думка: мало мати приголомшливу ідею, перш за все, потрібно вміти її реалізувати. В HR-сфері це точно також може бути застосовано, оскільки фахівцям по роботі з талантами дуже важливо втілювати ідеї в реальність, боротися з опорами співробітників до нововведень тощо.
Правило №2. Розуміння свого ринку
Після того, як Генрі Форд визначився зі своїм продуктом, він довгий час вивчав клієнтську базу, аудиторію і ймовірний інтерес людей до машин. Він знав, що якщо розуміти своїх клієнтів, можна заощадити і час, і гроші.
Головна думка: проведіть дослідження і з’ясуйте, чи є у людей потреба або інтерес до вашого продукту, до вашої компанії. Крім того, таке дослідження можна проводити для розвитку внутрішнього та зовнішнього бренду роботодавця. Потрібно з’ясувати, що у вашій компанії привертає кандидатів і що утримує співробітників. Володіючи цими даними, ви зможете вибудувати ефективну стратегію розвитку компанії.
Правило №3. Щасливі співробітники = прибуткова компанія
Для власника бізнесу є одне правило: виробляти товари найвищої якості за мінімальними цінами, виплачуючи співробітникам максимальну заробітну плату.
Генрі Форд
Генрі Форд цінував залучених і високоефективних фахівців. Він знав, що чим краще від нього співробітники, тим краще вони працюють, а значить прибуток компанії буде тільки рости.
Саме він став першим, хто підняв співробітникам зарплату у два рази та ввів 40-годинний робочий тиждень, тим самим, скоротивши плинність персоналу.
Головна думка:
- Інвестуйте у своїх співробітників. Підвищення зарплати, додаткове навчання, довіра – все це може допомогти підняти їх залученість.
- Працюйте над поліпшенням корпоративної культури компанії й впровадженням цінностей.
- Підбирайте фахівці, які підходять вашій корпоративній культурі та поділяють цінності компанії.
Правило №4. Приймати на роботу людину, а не її минуле
Генрі Форд вважав, що кожен співробітник компанії повинен починати кар’єру з нижньої сходинки. При наймі він не брав до уваги минулий досвід фахівця.
Ми ніколи не запитуємо про минуле людини, що шукає у нас роботу, ми приймаємо ж не минуле, а людину. Якщо вона сиділа у в’язниці, то немає підстав припускати, що вона знову потрапить в неї. Я думаю, навпаки, що, якщо тільки дати можливість, вона буде особливо намагатися не потрапити туди знову. Ми нікому не відмовляємо на підставі його колишнього способу життя – чи виходить кандидат з Гарварда або з тюрми Сінг-Сінг, нам все одно – ми навіть не запитуємо про це. Людина повинна мати тільки одне: бажання працювати.
Генрі Форд
Головна думка:
- Під час співбесіди з кандидатом, оцінюйте те, який він зараз, а не його минулий досвід роботи.
- Людина повинна хотіти працювати та досягати цілей, як своїх, так і компанії.
Правило №5. Тримати співробітників в їжакових рукавицях
Багато хто вважає методи Генрі Форда негуманними й нелюдськими, оскільки він був прихильником авторитарного стилю управління. Але, якщо подумати, у 2020 році більшість компаній зі світовим ім’ям працюють за тим же методом.
З одного боку керівництво пропонує комфортні умови праці й хорошу зарплату, а з іншого – контроль. Співробітники великих компаній розуміють, що їм не можна зупинятися в розвитку і працювати менш ефективно, навіть якщо його постійно хвалять.
Головна думка: не припиняйте розвиватися і вдосконалюватися самі та стимулюйте до цього співробітників. Розробляйте індивідуальні плани розвитку, влаштовуйте тренінги та майстер-класи для співробітників. Все це допоможе підвищити Скіл фахівців і поліпшити успішність компанії.
Правило №6. Немає складних завдань. Будь-яке завдання можна виконати
Немає великих проблем, просто є багато дрібних проблем.
Генрі Форд
Саме цією філософією керувався Генрі, коли керував компанією. Її суть полягає в поділі однієї великої та складної задачі на дрібні й керовані частини.
Замість того, щоб відразу запускати бізнес, Генрі Форд спочатку подумав про розробку продукту, потім про ціни та рекламу.
Головна думка:
- Зосередьтеся на цілях, які стоять перед співробітниками, вами та компанією зараз. Розподілити їх на невеликі завдання і розставте пріоритети.
- Не бійтеся делегувати повноваження. Якщо можна якесь завдання передоручити комусь – зробіть це.