Василь Сухомлинський – справжній учитель
Український педагог Василь Сухомлинський, чиї розробки та практичний досвід успішно застосовують в освітньо-виховних системах європейських країн, Японії, Америки, почав працювати вчителем української мови та літератури з 17 років.
На його долю випала друга світова війна, поранення. Але він завжди повертався до свого шляху створення власної візії щодо навчання дітей, розвитку вчителя, взаємодії школи з батьками. Сухомлинський не обмежувався суто викладанням предметів. Він пройшов шлях психолога, дослідника і публіциста, письменника, громадського діяча. Перекладені 53 мовами світу твори Сухомлинського сіють зерна його любові до дітей в усьому світі.
До речі, усі четверо дітей з родини Сухомлинських обрали професію вчителя. Про матір Оксану згадують в біографії Василя Сухомлинського як про натхненницю в написанні казок, адже від мами Василь в дитинстві з братами та сестрою слухав казки вечорами.
Протягом життя Василь Сухомлинський написав більше як 40 монографій і брошур, понад 600 статей, 1200 оповідань і казок. Твори Сухомлинського видані загальним тиражем майже 15 млн, а також надруковано майже пів тисячі статей.
Цитати Василя сухомлинського про освіту
Василь Сухомлинський вважав, що запорукою якості будь-якого закладу освіти є вчителі. І закликав їх заохочувати дітей до знань.
- Щоб дитина була палко зацікавлена навчанням, їй необхідне багате, різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя.
- У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися.
- Хоча б над тобою було сто вчителів – вони будуть безсилі, якщо ти не зможеш сам змусити себе до праці та сам вимагати її від себе.
- Вільний час учителя – це корінь, який живить джерела педагогічної творчості.
- До хорошого уроку учитель готується все життя.
- Школа — не комора знань, а світоч розуму. Усі діти не можуть мати однакові здібності. І найважливіше завдання школи — виховання здібностей.
- Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх стосунках з вихованцями, той вже досягнув половини успіху.
- Тільки той зможе стати справжнім учителем, хто ніколи не забуває, що він і сам був дитиною.
- Справедливим педагог може бути тоді, якщо у нього є досить духовних сил, щоб приділити увагу кожній дитині.
- Оцінка повинна винагороджувати працьовитість, а не карати за лінь і недбальство. Якщо вчитель вбачає у двійці і одиниці батіг, яким можна підстьобувати ледачого коня, а в четвірці і п’ятірці – пряник, то незабаром діти зненавидять і батіг, і пряник.
Post Views: 113