Помилка 1 – вчити цифри й алфавіт
Аби зрозуміти, чому марно з пелюшок вчити цифри і букви та вішати над колискою плакати із табличкою множення, слід знати, як відбувається розвиток дитини. А саме мислення і сприйняття розвивається від наочно-образного до абстрактно-логічного. Образи букв відірвані від просторового сприйняття, тому для малюка залишаються лише малюнками, а не символами. Тому дитина швидко забуває букви і числа. Ці знання не допомагають навчитися швидко читати і рахувати.
Що робити?
Краще зробити акцент на розвиток наочно-образного мислення. Для цього потрібно приділяти більше часу й уваги знайомству із навколишнім світом. Для цього достатньо більше часу проводити із дитиною, розглядаючи все навколо, шукаючи подібності та відмінності, розповідаючи про різні предмети та істот. Не забувайте про розвиток уяви та мовлення. Для цього достатньо читати казки, роздивлятися малюнки у книгах, придумувати власні історії та продовження
Помилка 2: вчити читати і писати
Пам’ятайте про те, що мозок дитини розвивається поступово і на все свій час. Спершу розвиваються ті відділи мозку, які відповідають за моторику та емоції, далі – за пізнання. Тому опановувати різну інформацію та навики слід у різному віці: не варто навантажувати дитину читанням, коли її мозок потребує пізнавати навколишній світ.
Що робити?
Найкраще – гратися з дитиною. Але це не означає, що батьки повинні розважати дитину та забезпечувати готовими сценаріями чи іграшками, які не вимагають жодної фантазії. Дозвольте дитині бавитися самій, вигадувати ігри, роздавати ролі, продумувати свої сюжети.
Не забувайте про фізичний розвиток і рухову активність. Танцювальний гурток або просто регулярні активні ігри на свіжому повітрі – це щоденна потреба дитини. Фізичний розвиток прямо впливає на розвиток інтелектуальний.
Помилка 3: перевантажувати дитину гуртками
Якщо перевантажити дитину заняттями, що не відповідають її віку і потребам, це може призвести до частого головного болю і розладу сну. У результати дитина не зможе зосереджуватися на заняттях, нудьгуватиме і не сприйматиме інформацію. А ще гірше, що до першого класу вона може зненавидіти заняття і не хотітиме йти у школу.
Що робити?
Дайте дитині більше свободи, дозвольте самостійно пізнавати світ: бешкетувати, галасувати, падати і вимазуватися. Не треба постійно думати, чим зайняти дитину. Дайте їй час для себе.
Помилка 4: порівнювати свою дитину з іншими
Мами люблять змагатися між собою, чия дитина більше знає і вміє. і хто які гуртки раннього розвитку відвідує.
Що робити?
Дайте своїй дитині відчути підтримку. Частіше обіймайте і говоріть, що ви любите її. Більше спілкуйтеся, з інтересом слухайте. Не сюсюкайте, а говоріть як рівні. Пам’ятайте, що всі діти різні, всі по-різному розвиваються і мають різні здібності.
Помилка 5: робити ставку на знання, забуваючи про навички
Дитина, яка рано навчиться читати і писати, але не вмітиме охайно складати свої речі, знати години та уважно слухати дорослих, знаходити дорогу додому, правильно поводитися, якщо заблукав, буде непристосованою до життя.
Що робити?
Дбайте не тільки про розвиток інтелекту вашої дитини, а й про її навички, які знадобляться у самостійному житті. Навчіть зав’язувати шнурівки, користуватися ножем, приготувати собі їсти, прибирати у кімнаті абощо. Навчіть правил поведінки у критичних ситуаціях та з незнайомцями, вивчіть напам’ять номери телефонів мами і тата, домашню адресу тощо. Дитина залюбки навчатиметься, якщо ви будете використовувати сюжетно-рольові ігри. Вони допомагають розвивати фантазію і мислення, і діти стають самостійнішими.