Діти Сім'я

Ігри та вправи для дітей, які мають труднощі у спілкуванні

Як ефективно розвивати навики спілкування, які ігри пропонувати, які завдання, щоб допомогти дитині розговоритися, консультує психолог.

Консультує психолог Галина Ковальчук.

“На що схожий настрій?”

Учасники гри по черзі говорять, на яку пору року, природне явище, погоду схожий їхній настрій. Почати порівняння краще дорослому: “Мій настрій схожий на білу пухнасту хмаринку в спокійному блакитному небі… А твій?”

Наприкінці гри дорослий узагальнює, який сьогодні настрій у всієї групи: сумний, веселий, смішний, злий і т.ін.

Інтерпретуючи відповіді дітей, врахуйте, що погана погода, холод, дощ, похмуре небо, агресивні елементи свідчать про емоційне неблагополуччя.

“Тінь”

Один гравець ходить по кімнаті й робить різні рухи, несподівані повороти, присідання, нахили в сторони, кивки головою, махає руками і т.ін.

Всі інші стають у рядок за ним на невеликій відстані. Вони – тінь ведучого, а тому мають швидко і чітко повторювати його рухи. Потім ведучий змінюється.

“Психологічне ліплення”

У цій вправі багато залежить від фантазії дорослого. Він просить дітей “зліпити” з власних тіл якусь фігуру (наприклад, морську зірку, рибку, кота, пташку, квітку, машину і т. ін.) і показати, як вона рухається.

Діти не тільки “ліплять” фігуру, а й “оживляють” її, рухаючись плавно і синхронно та ні в якому разі не порушуючи цілісності.

“Прогулянка по струмочку”

На підлозі (асфальті) дорослий крейдою малює звивистий струмок – то широкий, то вузький, то мілкий, то глибокий. “Туристи” стають один за одним, кладуть руки на плечі, розставляють ноги на ширину струмка в тому місці, де їх шлях починається, і повільно гуртом переміщуються берегами струмка. Той, хто оступився, тобто потрапив ногою в струмок, стає в кінець ланцюжка.

“Дзеркало”

Діти копіюють рухи, міміку, позу того, хто показує (ведучого в грі).