Основні проблеми в роботі кондиціонера взимку
E наш час кондиціонер сприймається як звичайна побутова техніка, яка є в кожному домі. Насправді це не зовсім так, кондиціонер – складний пристрій, який потребує правильного поводження, обслуговування та діагностики. Обладнання, яке не ламається, ще не існує. Саме тому кожен може опинитися в ситуації, коли техніка працює некоректно або зовсім не вмикається.
Сучасні системи кондиціювання вміють не тільки охолоджувати у спеку, але й ефективно гріти приміщення в холодну пору року. Особливо взимку важливо дотримуватись правил експлуатації техніки, адже в морози її легко вивести з ладу.
Кондиціонер взимку: робота на охолодження та обігрів
Функція охолодження багатьом здається дивною, адже навіщо знижувати температуру повітря в приміщенні, коли надворі і так холодно? Існує низка об’єктів, наприклад, лабораторії або технічні приміщення, де необхідно регулювати охолодження постійно, і навіть взимку. Функція обігріву при низьких температурах зрозуміла. При перемиканні агрегату в режим «обігрів» зібране ззовні приміщення тепло передається в кімнату.
Не кожна модель кондиціонеру здатна працювати при низьких температурах. Будь-яка техніка працює тільки в заданих виробником температурних діапазонах. Наприклад, нагріти повітря в приміщенні, коли на вулиці більше 10 градусів морозу, може тільки спліт-система, яка обладнана «зимовим комплектом»:
- термостат, що активує/деактивує низькотемпературний комплект;
- контролер швидкості обертання вентилятора з датчиком температури (монтується всередині зовнішнього модуля, не дає обладнанню обмерзати);
- кабель для нагріву мастила в компресорі;
- нагрівач для дренажу.
Зимові проблеми
Взимку кондиціонер через вплив погодних умов може втратити ККД, зовсім не вмикатись або працювати тільки в одному режимі. Основні причини таких проблем (за умови, що обладнання розраховане на обігрів):
- Холодний компресор. В умовах роботи при сильних морозах, коли температура зовнішнього блоку значно нижча, ніж внутрішнього, навіть при коротких зупинках холодоагент накопичується в зовнішньому модулі та картері компресора. Через це рідкий фреон при увімкненні кондиціонера може закипіти і призвести до гідравлічного удару, а потім до руйнування техніки. Також при низьких температурах фреон не може нагрітися до необхідної температури і перейти в газоподібний стан, що необхідно, якщо агрегат використовується для обігріву. Це також може привести до гідравлічного удару.
- Загущення мастила. Мастило забезпечує злагоджену роботу компресора. При підвищенні його в’язкості між поверхнями, що труться, не забезпечується достатнє змащення, а для руху холодоагента треба все більше і більше потужності. Якщо кондиціонер буде працювати в такому режимі довгий період, компресор може зламатися.
- Замерзання конденсату. Вода перетворюється на лід при температурі 0°С. При виведенні конденсату на вулицю на дренажній трубці може утворитися «льодовий затор», який буде заважати виведенню вологи. Це може стати причиною появи води в приміщенні, а також більш серйозних проблем та несправностей.
- Обмерзання випарника. Це може статися через декілька причин: забруднення вентилятора та теплообмінника, потрапляння вологи всередину агрегату, накопичення фреону. Через це знижується продуктивність теплообмінника.
Холодна пора року – серйозне випробування для працюючого кондиціонера. Перед тим як використовувати прилад, треба обов’язково переконатися, що він має «зимовий комплект», а температура за вікном не нижча, ніж зазначена виробником. Самостійно розібратися в будові кліматичного обладнання, щоб точно визначити проблему несправності, зможе не кожна людина. Оптимальне рішення – звернутися до профільної компанії «Чисте повітря», а також регулярно проводити діагностику техніки.