“Мені наплювати, що ви про мене думаєте. Я про вас не думаю взагалі”, – казала Коко Шанель. Та лише одиниці можуть так само легко відреагувати на плітки, як засновниця знаменитого французького дому моди. Звичайні люди впадають у відчай, шукають “звідки ростуть ноги”, виправдовуються, нервують. Реакція на чутки і способи боротьби з ними, як правило, у кожного свої. Ось кілька найефективніших.
Як не стати об’єктом пліток?
Перше і основне правило – не пліткуйте. Бо якщо люди пліткують з вами, то вони пліткують і про вас. Виробіть для себе алгоритм: у відсутності людини говоріть про неї або добре, або нічого. А от з пліткарями краще розмовляти твердо і однозначно. До прикладу, сказати, що ця інформація вам нецікава, ви не бажаєте про це знати. Бо мовчання у таких випадках може сприйнятися як згода. І тоді, коли жертва чуток почне шукати їх витоки, цілком ймовірно, що ваше ім’я також фігуруватиме у списку любителів понишпорити у чужій білизні. У цій ситуації варто припинити розмову або переключити увагу співбесідника на іншу тему.
Як завжди бути спокійним?
“Спокій, лише спокій”, – казав Карлсон, аби заспокоїти свого товариша Малюка. Пригадуєте казку зі свого дитинства «Малюк і Карлсон»? Це чудова порада і для тих дорослих, хто опинився в епіцентрі пліток. У жодному разі не панікуйте. Пам’ятайте, що люди здавна жадають хліба і видовищ. А якщо вони зрозуміють, що вистави не буде, то швидко втратять інтерес до вашої персони. Ще гірше – почати виправдовуватися, розповідаючи усім, що сказане у плітці є неправдою. Як показує практика, концентрація на плітці демонструє нашу вразливість, а тому негативу може стати ще більше, ніж було. Бо ж “диму без вогню не буває”. Реагуєте, втрачаєте самоконтроль та влаштовуєте скандали? Значить, зачепило, значить, є за що. Тож, краще не підживляти чутки своєю реакцією, а ігнорувати їх. Це обеззброїть пліткаря, позбавить його нових тем для розмов про вас.
Хто пліткує і навіщо?
Канадські вчені провели експеримент, в якому взяли участь 290 студентів віком від 17 до 30 років. Добровольці заповнювали три анкети, де оцінювалася конкурентоспроможність учасників дослідження щодо представників своєї статі, а також частота пліток і ставлення до них.
З’ясувалося, що жінки більш охоче розпускають плітки, ніж чоловіки. Більше того, їм це подобається. Найчастіше жінки використовують плітки, щоб конкурувати за увагу чоловіків. Саме тому основна тема їх розмов – зовнішній вигляд інших жінок. У свою чергу, чоловіки частіше обговорюють досягнення, у тому числі спортивні та кар’єрні, а також… заробітки, гроші.
Очна ставка або чесний поєдинок?
Якщо ви розумієте, що розмови не уникнути, то краще поговоріть з пліткарем при свідках.Тоді є гарантія, що потім він не піднесе вашу розмову у зіпсованому вигляді або саме так, як йому це вигідно. Розмову з пліткарем слід продумати заздалегідь. Бо в таких випадках емоції можуть взяти верх, слова – забутися, і може вийти справжній каламбур. А от підготовлена наперед “промова”– це вже 50% успіху. Іншими 50% є свідки, їх мовчазна підтримка.
Хто пліткує найчастіше?
Канадські вчені з’ясували, що найбільш схильними до пліток є предтавники професій, рід діяльності яких передбачає постійне спілкування з людьми. А це – вчителі, журналісти, лікарі, психологи. Трапляється, що, забуваючи про медичну таємницю, лікар може поділитися з колегою: “Бачили, у мене з кабінету вийшов чоловік? Така поважна людина, а знаєте, на що хворіє?”. Або вчитель поширює інформацію про сім’ю дитини, яка в нього навчається. Чи, скажімо, журналіст публікує новину, не перевіривши її.
Як контролювати коло свого спілкування?
Будьте обачними з тими, кого називаєте своїми друзями. Не всі можуть тримати язик за сімома замками. І нікому не відомо, кому вашу особисту історію розповість товариш або колега. Забороніть собі ділитися важливою інформацією з іншими людьми. Бо, як відомо, те, що знають двоє, знають усі. Краще поділіться своїми переживаннями з рідними – батьками, сестрами, братами. Вони і пораду путню дадуть, і не рознесуть про ваші проблеми усьому світові.
Про що найчастіше пліткують?
Соціологи вважають, що найбільший інтерес у людей викликає інформація про недоліки та проблеми інших. Скажімо, їх залежність від алкоголю, наркотиків; конфлікти і скандали, і, особливо, подробиці інтимного життя (зустрічі, весілля, розлучення, зради). Ще одне цікаве спостереження. Виявляється, про відомих людей ми пліткуємо набагато менше, ніж про колегу чи колишнього однокласника.
Як «працює» гумор у боротьбі з плітками?
Дізналися, що про вас розповідають нечувані речі? Спробуйте перевести плітку у жарт або довести сказане до абсурду. До прикладу, кажуть, що у вас є коханець. Говоріть – так, але не один, а, мовляв, троє.
Або: ви економите гроші на дітях та сім’ї, а самі ходите у фітнес-клуб, робите дорогий манікюр та відвідуєте косметолога? Відповідайте, що насправді збираєте кошти на “Ягуар” або ексклюзивний iPhone, яких всього п’ять у світі. Пам’ятайте, чим безглуздіше виглядатиме ваша версія, тим краще. По-перше, це зіб’є співрозмовника з пантелику, по-друге, він має відчути, що його інформація також схожа на абсурд, і не має жодного відношення до правди.
Що найголовніше у боротьбі з плітками?
Найголовніше пам’ятати, що не пліткують лише люди самодостатні, мудрі, незаздрісні. А золотом у спілкуванні з пліткарями в усі часи вважалось… мовчання.