Консультує психолог Світлана Ройз:
Під час сну, коли дитина із закритими очима, не потрібно торкатись її чи обіймати. Якщо дитині сниться, що хтось її переслідує, чи вона намагається вивільниться із небезпечного простору, це може призвести до неочікуваної реакції. Потрібно сісти поруч, назвати дитину на ім’я. Сказати: “Ти спиш. Тобі наснився страшний сон. Це сон. Я твоя мама. Я з тобою. Ти зараз прокинешся і я тебе обійму. Ми в безпеці”.
Коли дитина відкрила очі, звертаємося на ім’я. “Подивись на мене. Ти мене бачиш? Кивни. Ти прокинувся. Як твоє ім’я? А як мене звуть? А твою кішку/собаку? Тобі наснився страшний сон. Зараз ти прокинувся. Все добре. Ми в безпеці. Стисни мою руку сильно-сильно. Можна тебе обійняти? Я з тобою”. Обіймаємо, трохи гойдаємо, можна тихесенько співати колискову. Ми в безпеці.
“Давай всі страшні сни відженемо”. Потрібно, щоб дитина сама змогла зробити дію: давай ми плеснемо в долоні (один раз) і сон піде в країну снів, а ми в реальності”. Чи ми відштовхнемо, чи бризнемо пульверизатором (навіть, уявним) – спреєм від монстрів. Чи подуємо (сни – як туман, можуть розвіятися від дихання). Чи – “сон, знай своє місце”.
Закріплюємо словами: “Ти впорався, дивись, ти сам все подолав”.
Вночі, якщо сама дитина не розповідає, що наснилося, не провокуйте. Якщо розповідає – кажіть, що це був страшний сон. Це відбувалося уві сні. Усе минуло. Ти в безпеці. Якщо дитина розповідає про ворогів, чи що не могла вибратися, чи що поруч були снаряди – можна ворогів розвіяти в прах, уявити, що вибралися, над собою світовий щит. Нам треба завершити процес.
Ставте крапку у подіях
Будь ласка, кожного разу, коли минає тривога, коли минає небезпека, дуже важливо сказати: “Тривога закінчилася. Ти молодець. Ти так мені допомагав”. Кожного разу варто ставити крапку в подіях. Щоб ми не поверталися до початку подій і не переживали у снах чи думках те, що для нас травматичне, знов і знов.
У спокійний час разом з дітьми можна співати улюблену пісню і домовитись, що ця пісня буде вашим паролем – нагадуванням про безпеку. Її можна співати, коли у дитини температура, коли істерика чи проблеми зі сном.
Для трансформації та роботи з образами та сюжетами сну є окремі техніки, краще, щоб з цим працювали спеціалісти.
Post Views: 23