Сім'я Секрет успіху

Про що варто мовчати, щоб почати більше заробляти

Деякі фрази багатьом дуже хорошим працівникам заважають зробити кар’єру та отримувати високу зарплату. Ніколи їх не кажіть!

Самовчителі ділового успіху, яких останнім часом з’явилося на книжковому ринку чимало, містять багато корисних порад щодо того, як правильно поводитися, щоб досягти успіху в кар’єрі. На жаль, не всім вони допомагають, а когось і підводять, тому що не пропонують дуже важливих порад-пересторог, чого робити не потрібно. Спробуємо заповнити цю прогалину.

Яке б становище ви не займали у своїй фірмі, ваші успіхи безпосередньо залежать від хороших стосунків з людьми – начальством і підлеглими, колегами і партнерами. А ми іноді самі псуємо ці стосунки, довіряючи „корисній” пораді: намагайтеся у всьому лідирувати, довести свою вищість!

Поп-філософія життєвого успіху нібито вчить, що цей успіх може бути тільки індивідуальним, на тлі відставання інших. Але саме цим іншим дуже не подобається відставати, їм не симпатичний той, хто надто явно і з викликом їх обганяє.

Лорд Честерфілд в одному зі своїх листів повчав сина: „Якщо можеш, будь розумнішим за інших, тільки нікому не кажи про це”. Ось цю дійсно цінну пораду нам всім треба було б взяти до уваги.

Цінний спеціаліст, поза сумнівом, повинен знати собі ціну. Тільки не потрібно всім виставляти напоказ ярличок з цією ціною. Про неї мають свідчити ваші реальні успіхи. А коли досягнете їх, не зайвим буде підкреслити: „Це наш спільний успіх”, „Без допомоги NN мені не впоратися” тощо.

Нехай, на вашу думку, це не зовсім правда, одначе таке маленьке лукавство вам зовсім не завадить, навпаки, допоможе. І намагайтеся, щоб ваш успіх нікого не поставив у незручне становище, навпаки – дозволив би колегам, підлеглим, а тим більше начальству скупатися в його променях.

Але було б вкрай наївно намагатися жити з усіма в цілковитій згоді. Не намагайтеся грати роль Матері Терези – вам однаково ніхто не повірить, а тільки вважатимуть лицеміром. Не може бути людина милою з усіма. І не потрібно бути люб’язним з тими, хто вам не дуже приємний. Достатньо просто підтримувати коректні, рівні стосунки.

Список фраз, які заважають вашому кар’єрному росту

Американський спеціаліст з маркетингу Джон Р. Грецем склав цілий список невдалих висловлювань, вживання яких, на його думку, не дозволило багатьом хорошим працівникам зробити кар’єру. Ось деякі з цих заборонених фраз.

  • „Я думав, цим займається хтось інший”. Керівникам не подобаються такі відповіді. Для них це означає: підлеглий робить тільки те, що йому доручили, і зовсім не турбується про загальні інтереси і навіть про власне просування. Так що не забувайте давнього афоризму: „Два типи людей ніколи не досягнуть успіху – ті, хто не вміє виконувати доручень, і ті, хто вміє тільки виконувати доручення”.
  • „Чесно кажучи…” Складається враження, що до цього людина говорила нещиро.
  • „Мені цього ніхто не казав”. Це висловлювання характерне для тих, хто не бачить далі свого носа.
  • „А мені й на думку не спадало”. Так кажуть ті, хто не здатний оцінити ситуацію у фірмі.
  • „Якщо я правильно зрозумів…”. Це характерно для способу мислення тих, хто не бере участі у спільній діяльності, а також не хоче брати на себе відповідальності.
  • Ну й, звісно, не можна вражати самолюбство людей банальними за формою й образливими за суттю словами. Вислови на кшталт „Будьте розважливими…”, „Та зрозумійте ж, врешті-решт…” тощо рівнозначні докору й недолугості, а тому здатні викликати „контратаку”. Навпаки, варто було б сказати: „Ви людина розсудлива, тому розумієте…”. Повірте, на це вам нічого заперечити!