Корисно Сім'я

Знижки: перераховувати, перевіряти і тверезо аналізувати

Продавці розраховують, що середньостатистичний покупець полінується вираховувати ціну товару, вказану у відсотках знижки на вітрині.

Зізнайтеся чесно: напис на вітрині «Знижка 50%» діє магічно. Навіть якщо у гаманці місячний бюджет, ви однаково не оминете цього магазину. І хоч потрібної одежини не знайдете, без покупки не підете. Уже вдома замислитеся, кому ж передарувати щойно придбану кофтину?..

Не вір своїм очам
Психологи застерігають: заклики про знижки чи розпродаж торговці використовують для заманювання клієнтів. Ви заходите в магазин, де рядочками висять курточки, ціна яких знизилася наполовину. Але от халепа! Подешевшали тільки підліткові розміри, а ходові – за попередньою ціною. Хочеш – купуй, хочеш – дивись…

Ще один улюблений прийом нечесних торгашів: приховати від потенційних покупців частину правди. Скажімо, вас переконують, що товар подешевшав наполовину. Круто! Ви поспішаєте в магазин, хапаєте товар і навіть не звертаєте уваги на цінники. А дарма. Варто придивитися уважніше – на ціннику може бути наклеєний шар папірців. Тобто кофтина уцінювалася кілька разів і стала неліквідним товаром, який неодмінно треба збути.

Трапляється, що на вітрині красується величезний напис – «Знижка 50–70%». Втім у торговому залі на цінниках буде вказано знижку 30%. Продавці розраховують, що середньостатистичний покупець полінується вираховувати ціну товару, тому на касі сміливо набавлять кількадесят гривень.

Телевізор з минулого століття
Надто відомі супермаркети не розмінюються на дрібні шахраювання. Вони грають по-великому: оголошують розпродаж побутової техніки, а насправді продають зі знижками неліквідний товар, що не має жодного стосунку до високоякісної продукції. Адже головне – заманити покупця в магазин. Якщо людина прийшла з певною сумою, без покупки додому не повернеться. Та й не варто вірити, що телевізори чи пральки продають за 70-відсотковою знижкою. Ну не працюватиме магазин собі на збиток!

І взагалі, якщо товар різко подешевшав і вам пропонують повернутися додому з двома парами чобіт замість однієї, варто задуматися. Адже початкова ціна явно була завищеною, і в сусідньому стоковому магазині чи на ринку ви знайдете аналогічний дешевший товар. А якщо на упаковці взагалі нема цінника і не вказано виробника, не купуйтеся навіть на найнижчу ціну.